- tis 02 apr 2024, 23:47
#1574881
Laddinfrastrukturen är så mycket bättre nu än för bara ett par år sen och det kommer nya större stationer nu hela tiden. Det är inte alls speciellt svårt nu och är man inte väldigt märkestrogen (t.ex vägrar ladda på annat än Ionity) så är köer inget som ens under storhelger är ett problem nu. Jag var uppåt Sälen i sportlovstider och under Vasaloppet och det var ändå inga köer någonstans. Det finns så många val nu att det är lugnt.
20FJan skrev:På väg som är skyltat 100 kommer du inte kunna köra 40 mil på 4h, det var det jag reagerade på. Man lär köra 110-120 om du ska få snittfart på 100.Med skyltat 100km/h går 40 mil oftast lite snabbare än 4h. Brukar ligga typ 10km/h över skyltat för det mesta.
Utan möjlighet till destinationsladdning räcker ju 20 mils motorväg om du vill ta dig hem utan laddning efter vägen. Jag har varit med om upptagna laddare och trasiga laddare tom svårt att hitta laddaren när GPS visat fel, mellan Västerås och Stockholm. Det är tråkig tid att lägga när man är
påväg hem ofta sent på kvällen med familj efter ett kort besök hos bekanta.
Laddinfrastrukturen är så mycket bättre nu än för bara ett par år sen och det kommer nya större stationer nu hela tiden. Det är inte alls speciellt svårt nu och är man inte väldigt märkestrogen (t.ex vägrar ladda på annat än Ionity) så är köer inget som ens under storhelger är ett problem nu. Jag var uppåt Sälen i sportlovstider och under Vasaloppet och det var ändå inga köer någonstans. Det finns så många val nu att det är lugnt.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13