- lör 23 mar 2024, 08:41
- Vad högljudd den nya bilen är. Och ändå hör hon lite dåligt och har hörapparat.
Och det fick jag lov att hålla med henne om att det var ett liksom vinande ljud.
Lite pinsamt en splitterny bil som då bara rullat några kilometer sen jag hämta ut den inte var tyst.
Min förra V70 MY14 var mycket tystare på grövre asfalt.
Nu skall jag inte ha min V90 så många månader till så sen slipper man såna här problem.
Dpblad skrev: ↑fre 22 mar 2024, 18:41 Hämtade ut min nya XC60 T8 idag utan att ha en aning om denna problematik. Noterade jobbiga blåsa-i-flaskan-resonanser vid första vändorna på motorväg. Sökte och hittade trådarna här om V90 mfl.När min V90 MY22 var ny och min då 89-åriga morsa skulle åka i min V90 (19 tum hjul, Michelin Primacy 4, 245/40 R19 VOL med ljuddämpande material i) på allra första turen, vet du vad hon sa efter några kilometer på lite grövre asfalt?Tid bokad på måndag hos PST som naturligtvis aldrig hört talas om problemet. Tur att min XC70 ännu inte är såld.
- Vad högljudd den nya bilen är. Och ändå hör hon lite dåligt och har hörapparat.
Och det fick jag lov att hålla med henne om att det var ett liksom vinande ljud.
Lite pinsamt en splitterny bil som då bara rullat några kilometer sen jag hämta ut den inte var tyst.
Min förra V70 MY14 var mycket tystare på grövre asfalt.
Nu skall jag inte ha min V90 så många månader till så sen slipper man såna här problem.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.