NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kpn33
Tydligen så finns det en del "Godwill" hos volvos verkstäder, alltså
gratis serviceåtgärder som dom tar på sig och åtgärdar på ofta förekommande fel utan kostnad!
-Känner man inte till dessa åtgärder så är risken stor att man får betala för betala för bilens fel och brister,eftersom volvo kanske inte går ut med detta.
-Är det någon som råkat ut för några " Garantiåtgärder" så sprid gärna detta här på forumet, så kanske det hjälper någon som har problem med sin S/V 50
av zlang
Byte styrenhet bränslepump ---> goodwill

Byte rattlås ?
av nscho
Byte av strålkastare. De var för låga och gick inte att justera pga "trasig justeringsskruv", vilket verkar vara ganska vanligt på S40/V50.
Men jag fick bråka som f-n för att få det på goodwill och det var bara en månad efter att garantin hade gått ut, så det kan ha varit ett specialfall.

Materialet till styrenhet bränslepump gick också på goodwill, men arbetskostnaden (600:-) fick jag betala.
av GrandDanoise
Klädsel T-Tech spricker. Byttes på Goodwill.

/D
av Ragnarpe
GrandDanoise skrev:Klädsel T-Tech spricker. Byttes på Goodwill.

/D
Lite utanför ämnet kanske, men hur upplever du SAAB:en jämfört med
S40:n? Varför jag undrar beror på att jag i våras var i valet o kvalet mellan vilken jag skulle välja, en 9-3 eller V50F. Det blev en V50 tack vare det lägre priset och bra kampanj då. Den har fungerat felfritt så jag ångrar mig inte direkt för köpet men tycker ändå det är nåt specieltt med 9-3:an....
av Doby
Ragnarpe skrev:

/D
S40:n? Varför jag undrar beror på att jag i våras var i valet o kvalet mellan vilken jag skulle välja, en 9-3 eller V50F. Det blev en V50 tack vare det lägre priset och bra kampanj då. Den har fungerat felfritt så jag ångrar mig inte direkt för köpet men tycker ändå det är nåt specieltt med 9-3:an....
Du kan inte skicka ett PM istället för att kapa tråden?
av DanneF
Doby skrev:
Ragnarpe skrev:

/D
Du kan inte skicka ett PM istället för att kapa tråden?
nej de tycker iallafall jag inte han ska, för även jag är intresserad av svaret.
av Christian_m
Gällande garantiåtgärder så har jag faktiskt sluppit all form av det hittills, och jag inser mer och mer att jag haft tur och fått ett krångelfritt exemplar av en modell som knappast har rykte om sig att hålla Toyota-kvalitet. Det enda jag kan komma på är kampanjen de körde med justering av handbromsen men att kalla det goodwill är kanske att ta i.
Användarvisningsbild
av Sparkz
nscho skrev:Materialet till styrenhet bränslepump gick också på goodwill, men arbetskostnaden (600:-) fick jag betala.
Jag bytte på en V50 -05 (lev. 04-10-nånting) i veckan, och det var 100% arbete och material på det.
Användarvisningsbild
av vickan
Ska in strax efter nyår med min s40 för att få elen i dörrarna åtgärdade. Tydligen är det ganska vanligt.

Ska även in och få mina framlysen uppjusterade då de pekar ner i backen, kommer säkert bli ett par nya strålkastare om man går utifrån andras erfarenhet...

Annars så har det inte varit något konstigt än.. :wink:

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]