Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Har en nylackad 780, och har beställt nya emblem, dom som sitter på C-stolpen och dom som sitter på skuffluckan. Nu till problemet: Var finner jag måtten/beskrivning på var exakt emblem ska sitta? Det är ju livsviktigt att dom hamnar exakt där dom ska sitta...
av Addekarlsson
Tror att Volvo kan svara på det. Jag försökte hitta såna uppgifter själv när jag hade en 780 bertone, utan framgång.
Men jag kom aldrig så långt som till volvo, eftersom jag sålde bilen, dum i hela skallen som jag var....

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Alucinor
Hmm... Volvo hade inte sådana dokument kvar, så dom tipsade om bertone klubben. Men hittar ingen kontaktinfo till dom. Har mejlat till adressen som finns på websidan, utan resultat. Dom tipsade även om auktoriserad volvo lackeringsfirma... har inte kommit så långt än, dock.
av Addekarlsson
Antar att det är denna sida du syftar på?
http://www.autosite.se/262c780/

Det var den vägen jag gick, när jag vart medlem hos dom. Tog några dagar eller så, men sen kom svar från Johan.
Tyvärr är den sidan inte uppdaterad på många år, så viss info är antik. Men jag tror Johan sitter kvar som ansvarig.

Men ja, det var så sant det. En lackfirma, auktoriserad på volvo borde kunna hjälpa dig snabbare och bättre tror jag.

Skulle du komma över dessa uppgifter, så hör jättegärna av dig via pm till mig. För även om jag inte har en bertone nu, så vet jag att jag kommer skaffa en igen.
Älskade att köra runt i den jag hade, med B204FT, en av 3 för mig kända exemplar i sverige.

Mvh/ Adde
av Kena
Har funnits en Salvekvickbeige här i Luleå
Användarvisningsbild
av P1800
Bertone klubben är väl tyvärr närmast utdöd som det verkar. Johan Ericsson är dock en klippa på Bertone Coupéer, främst 262c. Bosse Oscarsson på SVIS är ett annat tips. Han har själv en 90:a 780 och makalöst kunnig på allt som gäller Volvo.

Skicka ett PM till mig så mailar jag över högupplösta digitalbilder som visar partiet runt C-stolpen och bagageluckan på min -87 780. Från de bilderna kan du lätt ta ut måtten.
Köpa en tidig XC90?

Undvik 2016. Det är flertalet faktorer. Motor[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin[…]

Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju inte […]

Med vevlager(och kolvar) monterade går vevax[…]