- sön 25 feb 2024, 19:58
Hej,
Har problem med min V70 2012. Det är en 2,5 FT aut med AFV bi-fuel, 19200 mil.
Bilen har felkoder
P002726 - Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 1)
P034000 - Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 1 or single sensor)
Problemet började vid körning där den gick dåligt och inte kunde accelerera på 50-väg på väg till jobbet. På väg hem samma dag var den svag och kom knappt upp för en backe i villa-området.
Hemma på garagaeinfarten läste jag ut felkoder och körde sen in i garaget.
Efter byte av kamaxelgivare på insugskammen så startade den en gång och jag stängde av för att förbereda för att köra ut (behövde flytta på en bil). Efter det startar den inte alls.
Nu är även VVT-solenoid för avgas bytt och mycket talar för att den var trasig. Jag kan inte få den att röra sig med spänning på stiften medan den begaganade ersättningsdelen tydligt klickar vid spänningssättning.
Felet borde som sagt vara löst men den startar inte alls.
Nån som har några idéer om hur jag kan komma vidare?
Har problem med min V70 2012. Det är en 2,5 FT aut med AFV bi-fuel, 19200 mil.
Bilen har felkoder
P002726 - Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 1)
P034000 - Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 1 or single sensor)
Problemet började vid körning där den gick dåligt och inte kunde accelerera på 50-väg på väg till jobbet. På väg hem samma dag var den svag och kom knappt upp för en backe i villa-området.
Hemma på garagaeinfarten läste jag ut felkoder och körde sen in i garaget.
Efter byte av kamaxelgivare på insugskammen så startade den en gång och jag stängde av för att förbereda för att köra ut (behövde flytta på en bil). Efter det startar den inte alls.
Nu är även VVT-solenoid för avgas bytt och mycket talar för att den var trasig. Jag kan inte få den att röra sig med spänning på stiften medan den begaganade ersättningsdelen tydligt klickar vid spänningssättning.
Felet borde som sagt vara löst men den startar inte alls.
Nån som har några idéer om hur jag kan komma vidare?