Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ostberg
#1567187
Hej allihopa. Hoppas någon därute kan ge mig tips hur jag ska gå vidare med min v70n 2005 aut.
Batteriet är ok men jag har ingen ström till selonoiden.
När jag kopplar selonoiden direkt på pluspolen på batteriet drar startmotorn perfekt. Jag fattar inte vad som hänt? Jag har provat att byta plats på de likadana reläerna i motorrummet som jag läste om i en annan tråd att man kunde göra för att utesluta det. Kan tändningslåset bara paja utan en enda förvarning?
Hjälp snälla! : :-(
av sicnarf
#1567190
Det lyser i instrumentet vid vridning? Men startmotorn går ej runt? Kan vara start kontakten som är paj.
Den sitter i Tändningslåset på vänster sidan med 2 torx. Ta loss plasten under. Skruva loss startkontakten. Sedan testa starta med en mejsel.
Om bilen startar så hittar du felet där.
av vjohnj
#1567264
Du har automat kolla att spaken är i läge, samt kolla om det är nån skillnad i N eller P. Kan vara givaren för spaken
av Ostberg
#1567397
Om jag tar bort startkontakten och bilen inte startar med skruvmejsel? Måste felet vara startkontakten eller kabelbrott?? Jag blir galen!
sicnarf skrev:Det lyser i instrumentet vid vridning? Men startmotorn går ej runt? Kan vara start kontakten som är paj.
Den sitter i Tändningslåset på vänster sidan med 2 torx. Ta loss plasten under. Skruva loss startkontakten. Sedan testa starta med en mejsel.
Om bilen startar så hittar du felet där.
av Ostberg
#1567398
Det är ingen skillnad på P och N. Hur ska jag märka skillnad?
vjohnj skrev: sön 14 jan 2024, 10:29 Du har automat kolla att spaken är i läge, samt kolla om det är nån skillnad i N eller P. Kan vara givaren för spaken

Tack för uppdateringen =)

Ramlade av en slump på den här gamla tr[…]

Har en 150mm roterande maskin också som jag […]

Men jag var otroligt tacksam över att person[…]