Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Larre
Jon skrev: Överlag gäller det att se till sig själv vad man kan göra istället för att klaga på alla andra. Och då gäller det ALLA!
Menar du att vi ska sluta klaga på dem som begår de brott som den här tråden handlar om?
Användarvisningsbild
av Jon
Nej de ska också sluta klaga på er :)

Jag tror dessa handlingar sår vidare konflikter istället för att öka förståelsen. Ska man få herr slips att lyssna så tar man på sig slipsen och pratar så han förstår :)
av stefang
XC90_Executive skrev:Allt handlar om okunskap och avundsjuka!

Min XC90 D5 Executive släpper ut 239g/km (CO2) samtidigt som en t.ex Saab 9-5 kombi 2.0t 150hk Automat släpper ut 251g/km! Släpper dom ut luften ur en sån också då?!

XC90 har en undre krockbalk som aktiverer den mindre bilens krockzoner. Dvs att den inte är värre att krocka med än vilken annan tung bil som helst. Dessutom kan jag köra 6 passagerare i XC90in. Hade det varit bättre med 2 st personbilar? :roll:

Okunskap och avundsjuka som sagt! PINSAMT!!!! :evil:
Exakt!

D5 sjusits snålare än två 120-grammare för att ta ett extremt exempel.

XC90 är säkert jätteonödig. Men det är just för att vi i fria länder får producera och köpa "onödiga" (t.ex. bilar, flygresor och C02-producerande husdjur) saker som ekonomierna utvecklas och vi har det bra och kan betala för sånt som är "nödvändigt". Mindre valfrihet gynnar knappast miljön.

Ju onödigare desto bättre!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tycker hela grundsynen är helsjuk hos asfaltsdjungelns-indianer

Om du tycker något är fel har du rätt att gå ut och vandalisera detta, det är ju deras grundsyn.

Det är ju samma inställing som nazister har som går ut och vandaliserar moskeer.

Hur fan skulle samhället se ut om alla tokdjävlar skulle gå ut och vandalisera sådant det inte gillar eller tycker är onödigt?
av Marbas
VolvoB20 skrev:...
Om du tycker något är fel har du rätt att gå ut och vandalisera detta, det är ju deras grundsyn.
...
Jag gillar inte asfaltdjungelns indianer...
av elf
OrsonGbg skrev:Insats för miljön? Man tar sig för pannan (S) Är det de där Asfaltens indianer eller vad de kallar sig?

Jösses, de måste vara hedersmedlemmar i motsvarigheten till Mensa.
Inga pilar i däcken i alla fall :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]