Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag kom felmeddelandet "Drivsystem Service krävs" vid start och även vid efterföljande 2 starter. Åkte bort till min PS på Rejmes och han kopplade upp sig mot bilen direkt. Vad han kunde se var att det larmade för obalans i battericeller i hybridbatteriet. Han släckte felmeddelandet och jag har nu satt hybridbatteriet på laddning så vi får se om det återkommer. (batteriet var inte urladdat utan låg på ca. 30%)
Det är spännande att ha en Volvobil idag, vad blir nästa grej :)
Hämtade ut min XC60 Black Edition i februari 2024. Första gången i mars kommer "drivsystem fel" service krävs. Hastigheten begränsas till 40 km/h. Verkstan laddar ny programvara. Kör i drygt 4 månader till samma sak upprepas. Ny uppdatering igen. Idag 3 veckor senare upprepas det hela för 3:e gången. Denna gång har jag 65 km till närmaste verkstad och bilen går max 45 km/h. Nytt verkstadsbesök i morgon bitti. Jag är ganska less på bilen och nu behöver Volvo komma med en bättre plan än uppdatering. :-(

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]