Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Testade att byta utan lycka… felet kvarstår, spridare a vägrar öppna är ganska konstaterar, men det märkliga är att rätt vad det är så startar bil fan, men stänger man av och startar igen så är den tvär dö, det händer sällan men det händer…. Skit skumt 🤯 men stiftena är sket torra så dåligt med soppa får dem…
Reläet som styr spridarna (2/12) ska ha batteri ström (30) och ström från bränsle relät (2/13) när motorn går runt kolla så där finns det. Om du kollar noga så är där "små svarta hjul", det är kopplingspunkter där flera kablar "går ihop". "hjulet" vid spridarna (minussidan) är ett ställe där det kan bli "glapp kontakt"
940-93-1.gif
940-93-1.gif (163.98 KiB) Visad 884 gånger
Jag var och ryckte i kontakt slingan från spiridarna under insuget och då startade han fanimej! Så orsaken ligger nog där någon stans. Jag skall klippa upp bunten och kolla hur det ser ut imorgon kväll, kommer med uppdatering.
Måste lägga till att jag är evigt tacksam för att ni orkar hänga kvar i mina märkliga bekymmer. Enormt stort tack 🙌😁
Ja det visade sig inte vara spridarna, för han startar titt som tätt som, men då lägger sig varv räknaren på ca 5-6 tusen och hoppar där när motorn går på tomgång. Men fullständigt okörbar, testade byta tändboxen utan hjälp och testa byta till en ytterligare annan impuls/vevaxel givare utan lycka, börjar gå åt hållet att skrota han…

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]