Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Ah ok. Dragkroksförsäljareb säger att även om det är original så måste man trycka på knappen för psensorer.. Volvo vill ha 11k för delbart drag och 8k om jag gör det själv. Har bara hittat fasta krokar på nätet så vet inte om man inte ska låta Volvo montera. Fast krok monterar Volvo för 8k..
Användarvisningsbild
av fjohan82
kievY skrev: sön 24 sep 2023, 21:00 Ah ok. Dragkroksförsäljareb säger att även om det är original så måste man trycka på knappen för psensorer..
Det stämmer inte, helt felaktigt påstående.
Allt sker per automatik när man kopplar in strömmen till släpet i uttaget på bilen.
av kievY
fjohan82 skrev: sön 24 sep 2023, 21:04
kievY skrev: sön 24 sep 2023, 21:00 Ah ok. Dragkroksförsäljareb säger att även om det är original så måste man trycka på knappen för psensorer..
Allt sker per automatik när man kopplar in strömmen till släpet i uttaget på bilen.
Detta är som jag läst/hört men när en säljare sade emot så tänkte jag att jag får fråga. Det är lite av den anledningen det lutar att jag vill helst ha original att systemet ska lösa allt och ställa om automatlådan till släp etc. Kommer förmodligen inte använda kroken så mycket alls.. men har skett ett par ggr man stått utan krok och behövt ringa/be om hjälp. Och lite det som gör att jag funderar att köpa en trots det kostar 11k..
Användarvisningsbild
av fjohan82
kievY skrev: sön 24 sep 2023, 21:36
fjohan82 skrev: sön 24 sep 2023, 21:04
Detta är som jag läst/hört men när en säljare sade emot så tänkte jag att jag får fråga. Det är lite av den anledningen det lutar att jag vill helst ha original att systemet ska lösa allt och ställa om automatlådan till släp etc. Kommer förmodligen inte använda kroken så mycket alls.. men har skett ett par ggr man stått utan krok och behövt ringa/be om hjälp. Och lite det som gör att jag funderar att köpa en trots det kostar 11k..
För mig är det värt den pengen, skulle bli tokig av att behöva trycka på en massa knappar varje gång jag kör släp... :-)
Sen jag man delbetala räntefritt på 12 månader med CarPay-appen om man inte vill lägga hela summan på en gång, precis som vid service.
Användarvisningsbild
av Cotag
Jag har en manuell vanlig V60 och satte dit ett delbart Brink från Rameder med bilspecifik elsats.
Nu drar jag ju typ släpen till tippen, handlar om några kilometer/år. Hade jag haft en automatare och/eller driver assist, dragit mycket husvagn eller så, så hade jag kanske monterat original TRM med tillhörande mjukvara.
av kievY
Kommer inte använda kroken så mycket mer än några gånger per år kanske.. därav jag tänker på priset och vad som är smidigast. Men samtidigt är det skönt om det bara fungerar som det ska.
av kievY
Hade tur idag och hittade en delbar krok på Jönköpings bildemontering i fungerande skick, knappt använd vad jag kunde se på kulan. Så blev ett köp + kabelsats och TRM modul.

En bekant kör en 1.6d med standard performanc[…]

Gängtejp hjälper dig inte. Det är k[…]

Björn Ferry verkar klara sig utmärkt m[…]

Jag har mätt upp spänningen på den[…]