Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av binkie
Rolle85 skrev: tor 14 sep 2023, 09:21 Laddningen löste jag då jag fann en jordpunkt i närheten av batteriet. Jag bytte batteri men felkoderna är kvar.
Felkoderna är kvar för att byta batteri knappast hjälper mot detta. Spelar ingen roll om du har 12.4v eller 12.6v i batteriet. Styrenheterna fungerar felfritt långt under den volten.

Du måste läsa ut felkoderna alt lämna in den för felsökning.

Spontant gissar jag på kablaget till npgon av de främre abs givarna.
av vjohnj
Har missat att du har bytt batteri, trodde du enbart laddat det. Nåväl om du har vdash radera koder och kolla vad som kommer tillbaka. Annars bara låt verkstad fixa felen om du inte vill/kan själv
av Rolle85
Jag nollar felkoder men de kommer tillbaka efter en dag. Hur kan allt i bilen pajja samtidigt?
av binkie
Rolle85 skrev: fre 15 sep 2023, 18:33 Jag nollar felkoder men de kommer tillbaka efter en dag. Hur kan allt i bilen pajja samtidigt?
Fokusera på felkoderna som pekar på problem med abs sensorn höger fram. Rätt så vanligt med trasigt kablage mellan BCM2/VDDM och abs sensorn.

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]