Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne13
Skulle väldigt gärna vilja veta vad soom är fel..

Startade min bil och dn gick igång men dog efter bara ett par meter, sen så startar den inte igen..
Inget fel på batteriet utan jag hör hur den går runt men den tänder inte till. Förutom att ibland så tänder den till och dör direkt igen..

Vad kan det bero på.. Tänkte först på att det är fukt som på ngt sätt gör att den inte tänder ordentligt..

Sen tänkte jag kanske på bränslepumpen..

Någon som har någon bra idé??

Danne
av Danne13
Glömde kanske säga att jag har en Volvo S40-00
Användarvisningsbild
av #27
1. Kolla alla säkringar...

2. Går pumpen när du slår på tändning..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Startar och dör... Immobilizer? Lyser det en varningslampa med en överkryssad bil?

Annars har du tänkt helt rätt, kolla om det finns bränsle och gnista.
av dandymite
Jag har liknande problem med min S60 Automat. Ibland när bilen stått still en dag eller två och jag startar så dör den om jag trycker på gasen inom 5-10 sekunder. Låter jag den gå på tomgång en stund eller varvar så funkar det fint. Händer för det mesta när det är varmt ute och bilen stått ute, men det har även hänt när jag stått i garage.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Kan väl vara svårt för en verkstad att hitta felet eftersom problemet endast uppstår ibland?
Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]