Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Kenta skrev:Vet inte riktigt hur jag skall kolla det. Jag har bytt bränslefiltret.
montera på en bränsletrycksmätare o titta hur den betersig när felet uppträder.
har felet varit helatin eller kommit plötsligt?
av Kenta
Felet har varit nästan hela tiden som jag har haft bilen. Svårt att säga hur det var i början, då det var vinter när jag köpte den, och jag var väldigt försiktig. Köpte den inte på Volvo tyvärr, men firman som jag köpte den av lät mej lämna in den på Volvo, och dom bytte luftmassemätare och uppgraderade insprutningen. När jag lämnade in den hade jag inte testat några fullgasrepor direkt, utan tyckte bara att den var lite seg när man gasade lite. Hade en S40 T4 innan, och den var betydligt rappare.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kenta skrev:Felet har varit nästan hela tiden som jag har haft bilen. Svårt att säga hur det var i början, då det var vinter när jag köpte den, och jag var väldigt försiktig. Köpte den inte på Volvo tyvärr, men firman som jag köpte den av lät mej lämna in den på Volvo, och dom bytte luftmassemätare och uppgraderade insprutningen. När jag lämnade in den hade jag inte testat några fullgasrepor direkt, utan tyckte bara att den var lite seg när man gasade lite. Hade en S40 T4 innan, och den var betydligt rappare.
Jag har hålit på med ett liknande fel, men jag mins inte vad det var som löste det hela. tror det var ny mjukvara i ecm eller ccm men kan komma ihåg fel.
av sonytheman
Shell skrev:hur gick det sen? fixade du problemet?
trimmad bil?

Hej, jag undra om det spelar någon roll om bilen är trimmad eller chippad?

mvh
start o stop

Går det att stänga av start o stop

Eller det kanske är led, osäker!

Justera dimljus V90-18

Hej, Fick nedslag på besiktningen att v&aum[…]

Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]