- mån 14 aug 2023, 20:14
Hej på er, har strul med en passagerardörr fram som Ibland går att öppna utifrån men alltid inifrån. Tycker mig höra ngt slags mindre skrammel från dörren (kistan?) när man lyckas öppna dörren utifrån. Vid upplåsning ser man att knoppen inte går hela vägen upp (och denna fäster direkt på låskasetten om jag förstår rätt). Har monterat bort handtaget och allt såg ok ut förutom ett litet skav på vita kabeln. Nästa steg blir att riva dörrsidan för att se om ngt mekaniskt är knas.
Så...jag läser och ser att folk byter låskasett på volvos utan större besvär. Dock har jag fått info från en bilmekare som sa att om man sätter in en begagnad eller ny kasett kommer "hela bilen" att låsa sig pga den uppfattar denna kassett som okänd.
Ngn kunnig som har bytt kassett själv på denna årsmodell som kan ge lite klarhet? Stort tack för all hjälp
Så...jag läser och ser att folk byter låskasett på volvos utan större besvär. Dock har jag fått info från en bilmekare som sa att om man sätter in en begagnad eller ny kasett kommer "hela bilen" att låsa sig pga den uppfattar denna kassett som okänd.
Ngn kunnig som har bytt kassett själv på denna årsmodell som kan ge lite klarhet? Stort tack för all hjälp