Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänds den innan du ens börjat rulla är det antagligen elektriskt fel i givare, kabel eller ABS-enhet. Fel pga missade pulser / dålig krans brukar dyka upp först när man kört en bit..
Det finns folk här som har bytt till nya men Kina-tillverkade givare och konstaterat att de inte fungerar.. :-)
Uppdatering: Lånade en iCARSOFT läsare av en polare. Bilen läser bara av SRS, när den ska läsa ABS, CEM och liknande står det att jag ska se till att ha OBD kontakten i, tändning på....vad kan det vara om den INTE får kontakt med systemet ? Jag har testat både med AUTO och MANUEL sökning av systemet.
Så nu har jag läst av bilen på en verkstad som hade Delphi. Står att SRS signal saknas, samma med ABS. Resettar så kan det gå kanske en dag så kommer det tillbaks.
Det kan lika väl slockna lika snabbt. Jag är mest inne på att det har med fukt att göra.....vart ska jag först leta efter det ? CEM, ABS enheten ?

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]