- tor 03 aug 2023, 07:21
En hydraullyftare på min B234F har börjat ticka efter 45000 mil på mätarn (tippar hon körts över 50000 mil då vägmätaren var trasig under 4 år när bilen rullade som mest). Den tickar rejält ca 3-4 min efter start och förblir sedan tyst. Hällde i ett desperat försök i en burk Wynns Hydraulic Lifter Treatment och körde 10 mil vilken tystade den något, men inte helt tillfredsställande inte. Här ska inget ticka!
Servade sedan stackarn med Valvoline Synpower 5W40 + Volvo-filter då jag närmade mig 1000 mil. Går till 1500:- för nya lyftare, packningar och o-ringar.. inte så illa!
Är mer jobbet som är tråkigt.. för när jag har av kamremmen och kammarna lär jag väl riva "alltihopa" och byta "alltihopa". Vi får väl se hur det spårar ur denna gång
(såhär gick det sist jag bara skulle byta ventilkåpspackning)

Servade sedan stackarn med Valvoline Synpower 5W40 + Volvo-filter då jag närmade mig 1000 mil. Går till 1500:- för nya lyftare, packningar och o-ringar.. inte så illa!
Är mer jobbet som är tråkigt.. för när jag har av kamremmen och kammarna lär jag väl riva "alltihopa" och byta "alltihopa". Vi får väl se hur det spårar ur denna gång