Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
Fönsterhissen på pass-sida vill inte stanna på rätt ställe. När jag kör den auto så går den upp, vänder och går ner 5cm och stannar där.

Hur får jag den att fatta var denna ska stanna?
Måste köra manuellt för att stänga fönstret.

Och så undrar jag över mitt förarsäte som knarrar som fan. Minsta rörelse i sätet får det att låta och det börjar bli lite irriterande. Bilen är en V70N som gått 20k mil.
Haft flera Volvos innan och kan inte minnas att dom lät så i sätet. Är detta den vanlig grej som jag behöver vänja mig vid eller är mitt säte utslitet? Kan jag göra något annat än att byta stol? Antar att det inte är helt lätt att byta stol med tanke på krockkuddar?
Har testat smörja i glidskenan utan nån förbättring. Finns det nåt annat att göra?

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

av 2ägaren
Byta stol är inga problem, airbag sitter fast i stolen. Du får ibland stol från skroten utan och kan då flytta över från din. Är väl fjädrarna i rygg eller stolsdyna som låter kanske, ska gå att plocka isär ett säte men har själv aldrig gett mig på det. Bildelsbasen.se kan du hitta ett finare säte om du vill.
av malajo
2ägaren skrev:Har du provat att hålla uppe knappen till fönsterhissen några sekunder när den är fullt uppe redan?
Jepp, har provat detta.
Har kört manuellt upp och sen tryckt upp några gånger, har även testat hålla in upp en ganska bra stund

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]