Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: tis 11 jul 2023, 14:09 Om nu också Ukraina erbjuds medlemsskap i Nato, så har vi väl ett 3:e världskrig igång?
Inte alls. Erbjudandet innebär att Rysslands invasion måste avslutas och fredsavtal upprättas innan Ukraina kan gå med. Sen kommer Nato garantera freden i.o.m att Ryssland inte kommer våga anfalla igen.

Hade Ukaina varit med i Nato från början hade kriget aldrig startat.
av Lövet
Allinug skrev: tis 11 jul 2023, 14:09 Om nu också Ukraina erbjuds medlemsskap i Nato, så har vi väl ett 3:e världskrig igång?
om det något vi borde ha lärt oss av senaste två åren är att vi inte ska gå Ryssland till mötes med någonting överhuvudtaget längre. De ska hållas kort, inspärrade som en galen hund bakom staketet. Lita aldrig på någonting de säger, sälj ingenting till dem, köp ingenting av dem.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Ryssarna (ledningen åtminstone) anser / påstår tydligen att man redan är i krig med NATO. Jag tror inte NATO delar den synen, att man stöttar Ukraina med materiel och underrättelseverksamhet är en helt annan sak..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Erik Å skrev: tis 11 jul 2023, 18:06 Ryssarna (ledningen åtminstone) anser / påstår tydligen att man redan är i krig med NATO.
Ryssarna hävdar ju att Nato startade kriget och man bara försöker försvara sig.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev: tis 11 jul 2023, 17:05
om det något vi borde ha lärt oss av senaste två åren är att vi inte ska gå Ryssland till mötes med någonting överhuvudtaget längre. De ska hållas kort, inspärrade som en galen hund bakom staketet. Lita aldrig på någonting de säger, sälj ingenting till dem, köp ingenting av dem.
Exakt :devil:
Användarvisningsbild
av Erik Å
VolvoB20 skrev: tis 11 jul 2023, 18:15 .. Ryssarna hävdar ju att Nato startade kriget och man bara försöker försvara sig.
Visst, lever man i en parallell verklighet kan det te sig så :-/
Men om man nu har den synen, hur kan det då förvärra saken om Ukraina skulle bli Nato-medlem?

Edit: vi får snart veta..
Ukraina-Nato.JPG
Ukraina-Nato.JPG (75.29 KiB) Visad 283 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Uh-oh.. nu händer det saker runt Taiwan.
The Enforcer var bland de första att rapportera om Prigozhins kuppförsök så det är antagligen inte fake news..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Utgifter
Bilagor
Top_40_Countries_in_Military_Spending_2022.jpg
Top_40_Countries_in_Military_Spending_2022.jpg (1.02 MiB) Visad 216 gånger
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lång väg kvar........

Från SVT:

Men när Erdogan talade i går framstod det plötsligt om att Turkiet villkorat den svenska ratificeringen:

Han uppgav att Kristersson regering ska lämna in en ”vägkarta” gällande arbetet mot terrorism.
Han uppgav att Turkiet ska granska Sveriges agerande innan parlamentet godkänner ansökan.
Han uppgav att parlamentet är stängt och att ansökan kan hanteras först efter att parlamentet ”återöppnat”, trots att presidenten i själva verkar har makt att öppna parlamentet när som helst. I dag förstärktes budskapet ytterligare när en ungersk parlamentsledamot sa i ungersk radio att landets parlament inte kommer öppna under sitt sommaruppehåll.
Användarvisningsbild
av Allinug
Det nog långt ifrån färdigförhandlat ännu. Jag såg att man skämtade om det i mitt Instagramflöde:
”Nu kräver Erdogan att få leda Allsång på Skansen!”
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 147

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge