Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengansolle
Hej

Har en gammal 2001a som spökade lite när det va som varmast för nån vecka sen. Den lixom ryckte till då man körde, två gånger stannade den på tomgång för att sen genast starta igen. Går som vanligt

En gång fick vi orange motorlampa med nån felkod om MAF - som att den inte skulle finnas typ not present?

Felsökte med min Icarsoft Max men glömde ta exakta koden men va nåt med 300?

Drar man ut kabel till Lmm går den exakt likadant, bra tycker jag

Tog loss sensorn å gjorde rent den försiktigt. Har nu kört en vecka utan felkod eller motorlampa men sambon sa den ryckt till en gång

Nån som tror på Lmm eller nåt kabelglapp eller värmeslag? Köpa original ny känns lite onödigt nån som har tips på var köpa sensor till Bosch 0280 218 045?
Användarvisningsbild
av Jallemet
Jag fick också något sådant på vår förra V70 som av en händelse var en 2.4t -01...

Köpte CRC air sensor clean pro som jag rengjorde med ett par gånger för att vara på den säkra sidan, hade inga problem efter det.

Annars står det väl en och annan V70n på skrotarna runt om i landet som har en fungerande.

Glapp är väl tveksamt, det är ju stadiga små handskar till det mesta.
av Bengansolle
Jallemet skrev:Jag fick också något sådant på vår förra V70 som av en händelse var en 2.4t -01...

Köpte CRC air sensor clean pro som jag rengjorde med ett par gånger för att vara på den säkra sidan, hade inga problem efter det.

Annars står det väl en och annan V70n på skrotarna runt om i landet som har en fungerande.

Glapp är väl tveksamt, det är ju stadiga små handskar till det mesta.
Lite skumt ändå, felet återkom så klart.

Drar man ut sladden går den hur fint som helst fast motorlampan lyser

Beställde en ny med rätt nr, stoppade dit den, raderade felkoder och då gick den i 10 sekunder sen började den hoppa å tappa tomgång och stannade.

Istället för en felkod fick jag då 4 st

Pratade med försäljaren som direkt skickade en ny LMM, så drog ut kontakten igen i väntan på den å då går den hur fint som helst 😅
av rantakare
Hej vet inte vart man startar en ny tråd men jag behöver hjälp
Bromsljusen bak på min volvo v70 2002 har helt plötsligt slutat att fungera men den tredje lampan upptill fungerar. Detta skedde i samband med att mätarställningen slocknade. Relät är ok och säkringen. Vad kan det vara för fel?
av panth0n
rantakare skrev: tis 11 jul 2023, 18:22 Hej vet inte vart man startar en ny tråd men jag behöver hjälp
Bromsljusen bak på min volvo v70 2002 har helt plötsligt slutat att fungera men den tredje lampan upptill fungerar. Detta skedde i samband med att mätarställningen slocknade. Relät är ok och säkringen. Vad kan det vara för fel?
Hijacka inte trådar. Här kan du skapa ny tråd: Bild

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]