Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60Classic
Hej!

Har fått ett irriterande klickande missljud från höger drivaxel på min S60 2.4D Manuell -08, klickar "tick" "tick" när jag kör iväg och när jag gasar eller släpper gasen, har förstått det varit lite problem med missljud på dessa axlar. Jag misstänker iaf att det är splines som jäklas, gummit i fjädersätet nertill på fjäderbenet är iofs totalt uppslitet men tycker ljudet påminner mer om problem med splinesen.

Va inne på volvo och sökte efter drivaxelbulten med gummikona till XC90 första gen, då jag läst att det avhjälpt vissa med samma problem, men den hade blivit ersatt av en vanlig numer..

Så, tänkte limma, någon som har ett bra lim att rekommendera? Loctite gänglåsning?
Eller e de bättre o fetta in dom?
av S60Classic
vjohnj skrev:Nä tryck in fett i splines och dra åt bult
Du menar loss bulten bara o trycka in axeln o lägga fett? Kommer det in tillräckligt då?

Vilket fett är bäst?
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag hade en S60 D5 Classic med klickande axlar. Fixen med grejer från XC90 fixade oljudet. Måste ju gå att köpa det som går åt separat.
av S60Classic
Påminner om den till Xc90 men ser inte exakt så ut, gummikonan är större på volvos bult, har du provat med just den du länkade till? :)

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]