Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fiddelity
Någon som vet hur man plockar i sär bakbromsarna på en audi 80 med trumbromsar?
Vill egentligen bara veta hur man ska ta av själva trumman, misstänker att det krävs avdragare???
av *pettson*
Fiddelity skrev:Någon som vet hur man plockar i sär bakbromsarna på en audi 80 med trumbromsar?
Vill egentligen bara veta hur man ska ta av själva trumman, misstänker att det krävs avdragare???
Nu vet jag inte om det är specifikt för dom men... annars brukar man släppa muttern till hjullagret och dra ut trumman bara.. precis som vilken äldre golf, audi, seat osv..som helst.. Kan knöla lite eftersom det oftast är automatjustering.. men i övrigt så är det plättlätt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Med åren så blir det en ganska tjock rostkant på trummans innerkant och för att ej bryta sönder backar ,hjulculindrar mm så brukar jag justera ner justerskruven i botten genom ett hål som brukar finnas i trumman. Sen brukar det bara vara att dra ut trumman :D
Lycka till 8)
Användarvisningsbild
av Fiddelity
Tackar så mycket för svaren.
Har inte ägt någon bil med trumbromsar innan så det vart lite svårt att veta var man skulle börja men nu ska det nog gå.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]