Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cheva_dennis
hej. jag har en 850 93a 2,5 10v gått 33000mil. den har alltid gått kanon. men i lördags starta jag den och skulle flytta den på uppfart sen stängde jag den. och när jag fyra timmar senare skulle starta den så gick det inte. batteri var lite slött. men har provat att kabla med både annan bil och hjälpstart inget liv. kan ju ha bli´vit sur för prova ganska mycket på starten, men tycker den borde ha torkat ur. bränsletryck har jag men den går inte ens på startgas så hänger nog på gnista. så vad gör jag. har plockat bort stift och rengjort de.........hjälp mig så jag kommer till jobb imorgon, chefen var sur idag.
av cheva_dennis
ska prova dra igång den så fort här kommer någon som kan hjälpa mig alla jobbar ju tyvärr.

ja det låter som mitt problem som de prata om over there, men vad kom de fram till? hur löste de det?
av *pettson*
cheva_dennis skrev:hej. jag har en 850 93a 2,5 10v gått 33000mil. den har alltid gått kanon. men i lördags starta jag den och skulle flytta den på uppfart sen stängde jag den. och när jag fyra timmar senare skulle starta den så gick det inte. batteri var lite slött. men har provat att kabla med både annan bil och hjälpstart inget liv. kan ju ha bli´vit sur för prova ganska mycket på starten, men tycker den borde ha torkat ur. bränsletryck har jag men den går inte ens på startgas så hänger nog på gnista. så vad gör jag. har plockat bort stift och rengjort de.........hjälp mig så jag kommer till jobb imorgon, chefen var sur idag.
om stiften är sura har du syndromet som man pekar på..
om du inte har sura stift.. ta bort och smörj upp startmotorn så den går så lätt som den ska (du sa den gick lite sakta) Den tar nämligen för mycket ström när den kärvar och därför går det plättlätt att dra igång bilen.. men inte att köra på starten.. IBLAND kan den tänkas starta som tänkt på starten möjligen..
av cheva_dennis
ok, men batteri har nog alltid varit lite slött. men det är klart en smörjd start tar ju inte lika mycket ström som en kärvande. men har ju ingen domkraft hemma heller. antar att man tar den underifrån.

men om man tar bort stift och kontakter till sprutarna, borde den väll köras torr när man kör på starten?
av cheva_dennis
tog bort stift och kontakter till sprutarna och säkring till bräslepump. sen körde jag på starten. sen rengjorde jag stift och satte i de och spruta in startgas i luftledningen och körde på starten och man hörde att den tände till men ville inte gå. men vågar inte prova med bensin på fören jag har batteri med mer kräm eller om jag drar igång den.
av *pettson*
cheva_dennis skrev:ok, men batteri har nog alltid varit lite slött. men det är klart en smörjd start tar ju inte lika mycket ström som en kärvande. men har ju ingen domkraft hemma heller. antar att man tar den underifrån.

men om man tar bort stift och kontakter till sprutarna, borde den väll köras torr när man kör på starten?
startmotorn tas uppåt..
av cheva_dennis
ok men måste sitta jävligt dumt till. var jag än försöker få ner mina stora händer tar det stopp
av *pettson*
*pettson* skrev:
cheva_dennis skrev:ok, men batteri har nog alltid varit lite slött. men det är klart en smörjd start tar ju inte lika mycket ström som en kärvande. men har ju ingen domkraft hemma heller. antar att man tar den underifrån.

startmotorn tas uppåt..
Nej den sitter inte speciellt dumt.. om man inte tänker så dumt.. :wink:
Ta bort luftboxen.. ta bort slangen till insuget.. voila är det gott om plats att sticka ned armen..

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]