Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Addict
matzen10 skrev:
Addict skrev:Stämningsmän = lata idioter.
Att kalla en statligt anställd, som sköter sitt jobb, för lat idiot säger mer om dig än om delgivningsmän i allmänhet.. Jag är väldigt glad åt dessa som föröker se till så att rättssystemet funkar som det är avsett att göra, när behov så finnes!

--> Matzen10
Tekniskt sett är de statligt anställda. Men anställningsomfattningen gör att de som jobbar med det hela är lite annorlunda människor. De har otroligt svårt att hitta folk som vill syssla med denna sortens arbete, därav är personerna kanske inte alltid de bästa för jobbet. Hur kan du annars förklara hur jag inte blivit delgiven en enda gång trots att jag inte hållit mig undan aktivt på något sätt? De orkar helt enkelt inte bry sig, därav ordet lat. Sedan har jag pratat med en av de stämningsmän som sökt mig och han lyckades ändå inte förstå att det var jag, därav användandet av ordet idiot.

Vilken praktisk erfarenhet har du av dessa människor?
av matzen10
Addict skrev:Vilken praktisk erfarenhet har du av dessa människor?
Jag känner en faktiskt. Pensionerad polis som numera jobbar som delgivningsman.

M V H
---> Matz
av Addict
matzen10 skrev:

M V H
---> Matz
Pga att du känner EN så kan du tala för alla? Då har jag iaf dubbelt så stor erfarenhet än dig. ;)
av Putte^
Addict skrev:
matzen10 skrev:

M V H
---> Matz
Pga att du känner EN så kan du tala för alla? Då har jag iaf dubbelt så stor erfarenhet än dig. ;)
Din erfarenhet är nog inte mycket att skryta med, kom med den erfarenheten till en anställningsintervju så lär du se hur mycket den är värd.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Ska vi ta och sansa oss lite i språkbruk och påhopp, annars åker hänglåset på!!

//David

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]