Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

binkie skrev:Börjar ju kännas mer och mer som en bug, försök filma det så teknikern verkligen förstår problemet. Det verkar ju vara lätt för dig att trigga problemet, du kan inte minnas att du gjorde någon ändring nånstans när det skedde eller liknande? Kör du med att speglarna fäller in sig vid låsning?

Kanske pröva göra bilen strömlös i ca 10 minuter
Skall försöka filma.
Lätt och lätt, bara att låsa upp, öppna.
Stänga, låsa.
Gäller att vara ihärdig å inte ge upp :)
Men är felet där händer det ofta, annars får man vara tålmodig.

Nej, jag brukar inte ändra något när allt är inställt så inga ändringar vad jag kan minnas att jag ändrat.

Ja, kör med att speglarna vinklar in sig. Skall prova stänga av den funktionen för att se om problemet är där då med eller inte.

Funderar på att först prova fabriksåterställa allt för att sedan göra bilen strömlös i några minuter. Å sedan ta det därifrån.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

binkie skrev:
timebandit skrev: sön 08 jan 2023, 18:17 https://www.dropbox.com/s/tx9llxmdbmcnn ... 3.mp4?dl=0

Här en är film på det :)

Nu är allt fabriksåtetställt. Hoppas detta hjälper.
Hjälpte det med en fabriksåterställning?
Har faktiskt inte lyckats återskapa problemet men vågar ännu inte ta ut segern i förskott.
Men peppar peppar!
Vilket jobb att göra Alla inställningar igen, synd man inte kan spara dom till usb eller något för snabb restore :)

timebandit skrev: tis 10 jan 2023, 21:43
binkie skrev:
timebandit skrev: sön 08 jan 2023, 18:17 https://www.dropbox.com/s/tx9llxmdbmcnn ... 3.mp4?dl=0

Här en är film på det :)

Nu är allt fabriksåtetställt. Hoppas detta hjälper.
Hjälpte det med en fabriksåterställning?
Har faktiskt inte lyckats återskapa problemet men vågar ännu inte ta ut segern i förskott.
Men peppar peppar!
Vilket jobb att göra Alla inställningar igen, synd man inte kan spara dom till usb eller något för snabb restore :)

Bara hålla tummarna då!

Det går faktiskt att spara profiler till en usb
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... n-till-usb
Den funktionen verkar ha försvunnit strax därefter tyvärr. Finns inget sådant i menyerna och får inte fram något från manualen.
Trpkigt att ta bort en sådan nyttig funktion.

Hej. Har samma problem med min V90 MY20. Har uppstått efter förra servicen tror jag.
Men är inte helt säker. Händer inte Inte alltid, men ibland vinkar vänster antingen ner/ eller upp sig . Sjukt irriterande att hålla på at ställa om backspegeln var o varannan dag.
// Vad var det man skulle återställa? Dödar man alla setting på profilen då? Det är ju massvis med saker i Sensus mm som man måste göra om isf.
Tacksam för svar.
CD_Sweden skrev: tor 11 maj 2023, 11:08 Hej. Har samma problem med min V90 MY20. Har uppstått efter förra servicen tror jag.
Men är inte helt säker. Händer inte Inte alltid, men ibland vinkar vänster antingen ner/ eller upp sig . Sjukt irriterande att hålla på at ställa om backspegeln var o varannan dag.
// Vad var det man skulle återställa? Dödar man alla setting på profilen då? Det är ju massvis med saker i Sensus mm som man måste göra om isf.
Tacksam för svar.
Fabriksåterställning och ja, alla dina inställningar försvinner.
Har vart inne med bilen igen så det är ett öppet ärende. En tillfällig lösning som verkar vara ett tag är att låsa profilen eller låsa upp om den är låst och låsa igen. Då fungerar det längre stunder... Prova det :)

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

timebandit skrev: fre 12 maj 2023, 12:16 Har vart inne med bilen igen så det är ett öppet ärende. En tillfällig lösning som verkar vara ett tag är att låsa profilen eller låsa upp om den är låst och låsa igen. Då fungerar det längre stunder... Prova det :)

Skickat från min KB2003 via Tapatalk
Antar att fabriksåterställningen inte hjälpte i längden? Har verkstan kommit fram till något?

Jag googlade och fick detta resultat. https://a[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]