Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av veronica
Jag har exakt samma problem som du,,,vet fler som har det, så det verkar inte vara helt ovanligt!
Har du fått till din? / Veronica
av Switch
Precis detta problemet har jag på en V70-03.
Ibland funkar displayen, men för det mesta får den frispel och displayen ser ut som hämtad ur filmen Matrix.

Någon som har en GDS-lösning för problemet eller är det till att byta hela DIM-instrumentet och vad kostar ett sådant byte?
av prazzel
samma problem i min xc70 03. pris på volvo ca 5000kr, jag har också problem med att knapparna till telefon och radio på ratten inte fungerar,kan det ha med färddatorn att göra tro?
av prazzel
ok,problemet med telefonen löste sig när jag satt in ett sim kort, dim modulen kommer att bytas nästa vecka.
av Eivind
Hei.Har en v 70 2002 mod.har samme feil med kjørekomputer som viser dobbelt og blinker,noen ganger er den helt i orden.Men det er også km stand,trippteller og klokke,utetemp er delvis eller helt borte.noen ganger er det helt i orden.Er dette mulig å fikse selv.Har sett litt på det,men er tvilsom om jeg finner feilen.
Har hørt noen har ordnet noe selv,noe bak speedometeret som kan loddes.

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]