- tor 20 apr 2023, 20:00
Den politiker som skrev under på det kan jag inte se som smartare än den som vill ta bort plastpåseskatten.
Jag vill inte skicka mina surt förvärvade pengar till EU utan kräver att vi skapar ett nationellt plastpåseregister där alla svenskar registreras och tilldelas sin kvot som sedan räknas ned online vartefter man använder en påse. Sen får alla dom går över 40 påsar ett kollektivt straff som används för att dra in böterna till EU
Det kommer nog behövas massor med pengar efter man klubbade "Fit for 55" i parlamentet nu i veckan, speciellt som tyskarna stängde ned kärnkraften helt i lördags.
Allinug skrev: ↑sön 16 apr 2023, 06:56 VolvoB20, det resonemanget fungerar även om du vänder på det och man går åt andra hållet… Kändes lite såna vibbar när ett gäng politiker ville lägga 500 miljoner på att ta bort plastpåseskatten. Hittade de inget viktigare de ville lägga 500 miljoner på?Vi har skrivit avtal med EU att vi max får använda 40 st plastpåsar per person. Annars åker vi på en helvetes massa böter och måste skicka våra pengar till EU så de kan sätta sprätt på dem.![]()
Den politiker som skrev under på det kan jag inte se som smartare än den som vill ta bort plastpåseskatten.
Jag vill inte skicka mina surt förvärvade pengar till EU utan kräver att vi skapar ett nationellt plastpåseregister där alla svenskar registreras och tilldelas sin kvot som sedan räknas ned online vartefter man använder en påse. Sen får alla dom går över 40 påsar ett kollektivt straff som används för att dra in böterna till EU
Det kommer nog behövas massor med pengar efter man klubbade "Fit for 55" i parlamentet nu i veckan, speciellt som tyskarna stängde ned kärnkraften helt i lördags.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.