Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Körde i tre år med min S60 2,4T PPC trimmad utan problem, betydligt trevligare med bättre vrid. Allt går ju att köra sönder även original. Kör med insidan så funkar det kanonbra.
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag Har en 2,5t 04 :a med ATM chipp och har kört mot vissa bsr bilar, saken är den att bsr lägger vridet på engång= låga varv villket innebär att växellådan tar stryk kopplingen och annat!! men ATM är väldigt mjuk och sen känner du att vridet kommer vid nästan 3 000 varv mycket fin om du ska köra mot någon när deras bilar dör då vaknar din hahahahaah och DET HÅLLER UTAN NÅGRA PROBLEM!!! har kört 2 000 mil 110% fel fritt!! det kan jag rekomendera av minna bilar förut 2 st s40 2,0t och anndr akompisar ex T4 och nyare t5!!! Killarna på ATM vet vad dem gör ;)
Användarvisningsbild
av Ampy
stirra inte på mätaren det va så orginalt nu är det över 260 knyck!! ;)
Användarvisningsbild
av wide
Ja man kan köra med ATM mjukvara i PPC, så får man två goda ting.
Sen att BSR inte vet vad dom gör, tror jag inte. De har betydligt större resurserän vad ATM har. Så har man ett brutalare vrid, så ska det hålla för det. Annars skulle aldrig BSR våga ha så........
av s60awd
att inte bsr vet vad de håller på med är rent skitsnack... Hade en saab 900 2,0t innan som jag körde trimmat i 10000 mil utan något problem..
Just nu har jag en s60 2,4t awd och den har varit trimmad sen den var ny... utan något som helst problem... Det är klart, kör man som en idiot så kan vem som helst köra sönder en trimmad bil (oavsett vem som utfört trimningen)
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?