I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
falcon skrev:Är det ngn som har ngn erfarenhet av BSR PPC chip?
Skillnad
mindre soppa förbrukning osv?

Mvh Peter
Kan bara relatera till 2.5T men omdömet blir;
1. Mkt mer vridmoment. Känns vid omkörningar.
2. Mer hk. Är dock inte intresserad av tider 0-100 km/h.
3. Drar mer soppa även vid normalkörning (för mig iaf).
4. Turbon verkar ladda hårdare vid tidigare varvtal, vilket leder till att det blir lite "nervös", ryckig körning i stadstrafik.
5. Glöm inte att tanka 98/V-Power för att smörjningen ska bli optimal.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Loner
1. Klart märkbart bättre vrid och kommer mer och tidigare. Ingen större mening att växla ned vid omkörningar.
2. Säkert några fler Hk
3. Inte märkt nån högre förbrukning (0,95 i snitt)
4. Inte märkt nåra sånna tendenser, dock gör det större vrid de tlite svårkört på hala vintervägar.
5. Den är ju optimerad för 98 så tanka 98.

/L
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Finns det verkligen INGET illa o säga om BSR´s PPC dosa? :???:
av matzen10
VolvoBengan skrev:Finns det verkligen INGET illa o säga om BSR´s PPC dosa? :???:
Det verkar helt enkelt vara en helylle produkt! :D
Eller?

---> Matz
Användarvisningsbild
av Loner
VolvoBengan skrev:Finns det verkligen INGET illa o säga om BSR´s PPC dosa? :???:
Nä inte direkt, den gör sitt jobb.

Dock åsidosätter du allt vad garanti och egentligen oxå försäkringen när du kör "trimmat"

/L
Användarvisningsbild
av Danneman
Loner skrev:
Nä inte direkt, den gör sitt jobb.

Dock åsidosätter du allt vad garanti och egentligen oxå försäkringen när du kör "trimmat"

/L
Jo... men det som är så bra med BSR PPC är ju att man kan ställa tillbaks den till orginal inställningar, och att den samtidigt då raderar alla felkoder som den satt när den varit trimmad.
Jag chippade min för 5 dagar sedan och det enda som hände va att jag fick ett felmedelande i displayen om bromsfel (Tydligen så får Volvo det också när dom kopplar upp sig mot bilen ibland) men det va bara att dra ut nyckel... starta om så va det borta.
Bilen går bra som f_n :D
Användarvisningsbild
av falcon
Är det en dosa som man pluggar in i diagnosuttaget?

Mvh Peter
av jbl
Japp PPC dosan är mycket smidig.
Användarvisningsbild
av falcon
Är den programmerad för varje bil eller är samma mjukvara för samma motor modell?
Är det för samma modell så kan man "låna" ngn dosa och ladda, eller är jag ute och cyklar??.

mvh Peter
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]