- sön 19 mar 2023, 20:43
Tja! Köpte min s60 d5 av min morbror för 2,5 år sedan (är optimerad till 220hk och bortprogrammerat virvelspjäll) Har haft strul med den hela tiden... de hela började med att bilen började gå dåligt (hände inget när man gasade). Prövade allt med partikelfiltret, inget fel där. Kollade slangen vid turbon osv, o inget fel där. Hittade sedan att ett stort hål i ICn och bytte till aluminium och bilen funkade klockrent ett tag... sen kom felen igen att de inte hände något när man gasade.... lämnade in bilen för kontroll och verkstaden använde rökmaskin och hittade läkage vid virvelspjället.... (motorsystem service erfodras har lyst sen dag 1) men bilen har man kunnat köra med. Och nu senaste månaden är de samma visa igen, fast nu är de läkage på spridare 1. Kan den påverka såpass mycket att bilen går som en 50 hästars bil? 17/3 hade jag bilen inne på service och bränslefilter byte och bilen gick hyffsat i 15 min, sen samma jävla visa igen. Tankade bilen typ halvtank den 18/3 och bilen funkade klockrent! Åkte iväg idag den 19/3 och skulle lämna grabben och bilen funkade som den skulle. Stängde av den när jag hade kommit fram, och var ifrån bilen i typ 7 min. Startade bilen och då 50hk igen... 
blir så jävla trött och förbannad på denna bilen, och så har man inte råd att laga och lämna in bilen hela tiden...
tips på va fan de kan vara som spökar?!?

tips på va fan de kan vara som spökar?!?