En mycket sen uppdatering, men här kommer den:
Provmontering av nylackat extraktorgrenrör och insug
Motor och låda blev gifta
Motor på plats i bilen tillsammans med alukylare och en ny rostfri plåt på torpedväggen som fortfarande hade skyddet på..
Dubbla Weber 40DCOE ihopplockade med renoveringssatser efter vattenblästring och grundlig rengöring
Det börjar likna något
Uppdaterad panel med nya mätare. Bränslemätare, varvräknare, oljetryck och vattentemp.
Hittade en kolv från en gräsklippare, lackade och lasermärkte. Tyckte det var en kul idé som växelknopp.
Den bärande rörrammen var klen runt växeltunneln, så jag kapade ur och svetsade i samt förstärkte. Passade även på att blocka till en ny plåt över tunneln.
Plåten pulverlackad och testmonterad
Bild tagen samma kväll som uppstart
Bilen gick igång oförskämt lätt, bara några varv på startmotorn räckte för att starta och bilen lade sig sen på tomgång (jag hade pumpat fram soppa innan). Inga missljud och inga överraskningar mer än att oljetrycksmätaren inte lirade. Det ordnades lätt genom att byta givaren. Har nu kört ca 50 mil med bilen och är nöjd med motorn.
