Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag ber om ursäkt om detta problem redan har diskuterats men jag kunde inte hitta någon tråd med hjälp av sök funktionen.

Så här ligger det till: min stereo och cigg uttag började spöka för nån vecka sedan. Dem båda kunde lägga av samtidigt mitt i en bilfärd och någon dag senare så fick dem båda liv mitt i körningen.. nu har dem båda lagt av i mer en än vecka och jag har också märkt att back sensorerna är också döda.

Så jag undrar, har någon annan haft liknande problem? Jag har kollat säkringarna på sidan vid ratten (nr 13 ska tydligen vara till cigg uttaget men det hjälpte inte att byta säkring på den). Sen har jag även bytt säkring nr 11 under ratten utan någon framgång. Jag börjar bli tokig och rädd att detta ska kosta flera tusen att fixa?

Tack på förhand för alla svar och försök till att hälpa mig :)
@sicnarf, tack för svar återigen! jag vill jättegärna prova och se om jag kan lösa det själv men det får nog vänta tills det blir lite bättre väder. Eller om det finns någon som finns i Helsingborg eller i närheten som kanske kan göra detta för ett schysst pris? förhoppningsvis dyker inte fler fel upp i snar framtid så jag kan köra bilen till och från jobb åtminstone tills jag hittar en lösning :)

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]