Sorry för min dåliga/sena återkppling.
Jag fick igång bilen i september.... efter att sökt mig bakåt i bränslesystemet. Lossat slang efter bränslefiltret sen före, fortsatt utan soppatryck. Alltså bara pumpen kvar att kolla. Men man hörde pumpen gå igång i ca 3 sek som den ska varje gång och man hörde "swirlandet" (vilket egentligen troligen inte ska höras för det var det som var felet). Så jag sög på den roliga uppgiften att sitta dubbelvikt i skuffen och bli galen, först att få lös ena slangen från locket (visade sig vara typ trycklyfts fattning). Sen att få ut pumpen, i som jag uppfattar det, på ett enda sätt i exakt rätt vinkel och vrid. När pumpen väl var ute så såg jag felet direkt. Slangen har släppt från pumpen. En engångsklammer som släppt....
Så fantastiskt skönt att se

Sen böka tillbaka allt och bilen startar nu alltid. Dock, och det är en skillnad mot förut, så tänder den och startar nästan men dör vid första försöket. Så nu måste jag vrida på tändningen 2-3 gånger för att bygga tryck sen startar den och går hur bra som helst. Detta gäller både varm och kall.
Så min logiska hjärna (inte kunniga) säger att bränsletrycket fallerar efter ett tag och det borde finnas en backventil. Men var sitter en backventil på en 230FK som bara har ett filter undertill och bara en pump i tanken? Någon som vet var en ev. backventil kan sitta?
/Micke