Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av NCR
Irrblosset: http://www.blocket.se/vi/14083720.htm?ca=15_s

Kanske värd att ringa på om du fortfarande går i bytartankar?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag håller med helt!
Jag har en 850 Turbo -94, köpt för 25000. Säg att jag hade köpt en nyare V70 för 225000 i stället. Jag ser faktiskt inte vad de 200000 extra kronorna ger mig. Jag provkör nya Volvo dagligen så jag har ju att jämföra med. Blir grannen lite grönare om det blänker mer på uppfarten? Inget som jag bryr mig det minsta om...

Trygghet med garanti och avtal på ny bil?
Jag jobbar med "skiten". Nu har jag en bilmodell som jag har skruvat med varje dag i 12 år och kan varenda skruv på. Hör jag ett oljud så är det " Jaha, en fjäderskål... Art. nr. är 8646713... Men jag har nog en bra begagnad liggande som jag tog vara på en gång. Byter den efter jobbet, brukar ta 20 minuter"
Det är trygghet för mig.

Nu håller jag på att göra i ordning en 745 -89, så 850'n ska bort så småningom. Den är lite för fin att slänga in en gammal sölig växellåda i... :lol:
Fick punktering på 850'n i söndags och blev tvungen att åka på 745'an, utan skatt, försäkring eller besiktning... Men det var nysnö och riktigt skoj med bakhjulsdrift! :twisted: Var ett par år sen, med jag känner mig mycket mer hemma i en bakhjulsdriven bil i halka.

EDIT: Men tack till er som köper nya bilar, annars skulle det vara brist på begagnat... :D
Användarvisningsbild
av Funk
Trygghet med garanti och avtal på ny bil?
Jag jobbar med "skiten". Nu har jag en bilmodell som jag har skruvat med varje dag i 12 år och kan varenda skruv på. Hör jag ett oljud så är det " Jaha, en fjäderskål... Art. nr. är 8646713... Men jag har nog en bra begagnad liggande som jag tog vara på en gång. Byter den efter jobbet, brukar ta 20 minuter"
Det är trygghet för mig.
Nu är min visserligen inte ny längre, men om/när den är det så tänker jag följande:

Åh! ett oljud, jag skiter i vad det är ,ringer assistans eller lämnar in bilen och tar ut en lånebil tills det är ordnat... :wink:

/Thomas

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]