Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Go kväll, Som Rubriken lyder så har jag ingen aning om vilken stereo som ska sitta i V70n. Köpte bilen nyligen och då fick jag en eftermarknads stereo som satt i bilen. Nu när jag skulle sätta in Original Stereon (HU-650) så fanns det inte kablar för Högtalarna utan bara för Strömmen osv. Dock fanns det en kabel som gick ifrån slutsteget till stereon som jag kopplade in och då började även högtalarna spela fast jag aldrig kopplade in dom i det rätta uttaget (Gråa utaget på HU-650).

Stod även på VIDA att det var ''Premium Högtalare'' i D-Stolpen och att bilen hade ett PA-200 slutsteg.
Finns det chans då att det ska vara en HU-850 bilen?
2006 Volvo V70 2.5T
Om du har tillgång till Vida så bör du se under "bilkonfiguration" vad för typ av huvudenhet den ursprungligen var utrustad med, i mitt fall så står det HU-803/4x75W/High-end på min -02a.
När förstärkare är monterad så går ju ljudet via lågnivå (DIN) från huvudenhet -> förstärkare ->högtalare via kablaget bakom huvudenheten, grått kontaktstycke med högtalarutgångarna används alltså inte på huvudenheten.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]