Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1525596
SR02,
Ja S60 är sedanvarianten och V60 är kombivarianten av samma grundbil på SPA-plattformen.
SPA: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Sca ... e_platform
XC60 är hög så den har högre luftmotstånd vilket ligger den något i fatet åtminstone i motorvägsfart angående bränsleförbrukningen.
T.ex. V90 och V60 T6 Recharge (Plug-in hybrid) är mer för oss "Svensson" som inte har behov av topprestanda som T8:an tillhandahåller. När man som mig mest sular runt på 80 km/h vägar behövs inte en T8:a för min del, en T6 räcker mer än väl. Men accelerationen måste vara enastående i t.ex. en V60 eller V90 Recharge med T8:a, speciellt med MY22 late eller nyare som har 455 hk varav 145 hk från elmotorn och med T6:an har man 350 hk och det är inte fy skam det heller.
av SR02
#1525798
bem skrev:SR02,
Ja S60 är sedanvarianten och V60 är kombivarianten av samma grundbil på SPA-plattformen.
SPA: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Sca ... e_platform
XC60 är hög så den har högre luftmotstånd vilket ligger den något i fatet åtminstone i motorvägsfart angående bränsleförbrukningen.
T.ex. V90 och V60 T6 Recharge (Plug-in hybrid) är mer för oss "Svensson" som inte har behov av topprestanda som T8:an tillhandahåller. När man som mig mest sular runt på 80 km/h vägar behövs inte en T8:a för min del, en T6 räcker mer än väl. Men accelerationen måste vara enastående i t.ex. en V60 eller V90 Recharge med T8:a, speciellt med MY22 late eller nyare som har 455 hk varav 145 hk från elmotorn och med T6:an har man 350 hk och det är inte fy skam det heller.
Jo tänkte också att T6an har nog med kraft för människor som oss, men hur mycket billigare blir T6an jämfört med en T8 i andrahandsvärde?
Tänker mer att T8an kanske är mer poppis då det är den som ger max effekt från V90s.

T6an verkar nog det mest passande då den har en kraftig motor samt elmotorer som räcker för all typ av arbete (drag, motståndsjobb).
Sen så har dom väl samma räckvidd? Hybrid-batteriet alltså
Användarvisningsbild
av bem
#1525844
SR02 skrev: tor 05 jan 2023, 18:33
Jo tänkte också att T6an har nog med kraft för människor som oss, men hur mycket billigare blir T6an jämfört med en T8 i andrahandsvärde?
Tänker mer att T8an kanske är mer poppis då det är den som ger max effekt från V90s.

T6an verkar nog det mest passande då den har en kraftig motor samt elmotorer som räcker för all typ av arbete (drag, motståndsjobb).
Sen så har dom väl samma räckvidd? Hybrid-batteriet alltså
I dagsläget har V90 Recharge T8 ett prispåslag på 50 tusen kronor för motorn jämfört med T6. Man lär inte få igen det när man skall sälja/byta in T8 men visst är ofta kraftfullare motorer rätt eftertraktade, dock i dessa kristider kanske en T6:a är mer lättsåld?
T6:a orkar bra, t.ex. dra släp (jag drar båttrailer på sommaren) och du har även Constant AWD som ett körläge så du får rätt bra all wheel drive (AWD) där bensinmotorn driver på framhjulen och elmotorn på bakhjulen lite förenklat. Bra t.ex. när man skall dra upp en båttrailer uppför en ramp t.ex.
T.ex.på vintern kan man köra kortare sträckor på Constant AWD om det är svårframkomligt också.

Ja V90 Recharge T6 och T8 har samma räckvidd på el (körläge Pure som Volvo kallar det). För längst räckvidd är det MY22 late eller nyare som gäller för de har det större hybridbatteriet på 18,8 kWh (och 145 hk elmotor).
Bensinförbrukningen blandad körning är tydligen lika på T6 och T8, enligt Volvo Cars hemsida, trots att T8 har rejält mer med bensinhästar (totalt 455 hk varav 145 elhästar).
av SR02
#1525862
bem skrev: tor 05 jan 2023, 23:14
SR02 skrev: tor 05 jan 2023, 18:33
Jo tänkte också att T6an har nog med kraft för människor som oss, men hur mycket billigare blir T6an jämfört med en T8 i andrahandsvärde?
Tänker mer att T8an kanske är mer poppis då det är den som ger max effekt från V90s.

T6an verkar nog det mest passande då den har en kraftig motor samt elmotorer som räcker för all typ av arbete (drag, motståndsjobb).
Sen så har dom väl samma räckvidd? Hybrid-batteriet alltså
I dagsläget har V90 Recharge T8 ett prispåslag på 50 tusen kronor för motorn jämfört med T6. Man lär inte få igen det när man skall sälja/byta in T8 men visst är ofta kraftfullare motorer rätt eftertraktade, dock i dessa kristider kanske en T6:a är mer lättsåld?
T6:a orkar bra, t.ex. dra släp (jag drar båttrailer på sommaren) och du har även Constant AWD som ett körläge så du får rätt bra all wheel drive (AWD) där bensinmotorn driver på framhjulen och elmotorn på bakhjulen lite förenklat. Bra t.ex. när man skall dra upp en båttrailer uppför en ramp t.ex.
T.ex.på vintern kan man köra kortare sträckor på Constant AWD om det är svårframkomligt också.

Ja V90 Recharge T6 och T8 har samma räckvidd på el (körläge Pure som Volvo kallar det). För längst räckvidd är det MY22 late eller nyare som gäller för de har det större hybridbatteriet på 18,8 kWh (och 145 hk elmotor).
Bensinförbrukningen blandad körning är tydligen lika på T6 och T8, enligt Volvo Cars hemsida, trots att T8 har rejält mer med bensinhästar (totalt 455 hk varav 145 elhästar).
310 hästkrafter från en bensinare låter overkligt när man får reda på att det kommer från en Plug in hybrid. Det låter väldigt mycket mer som en sportbil än en familjebil. Visste inte att Volvo leverade såna ”roliga” bilar till familjer.

Constant AWD verkar ju fantastiskt då dom flesta bilarna jag har kört har inte sådan funktion (kanske kickar in i smyg då).

T6an räcker väl nog men kan tänka mig att 50 tusen är en liten prislapp för att få en nästan 5 hundring HK familjebil
Användarvisningsbild
av bem
#1525928
SR02 skrev: fre 06 jan 2023, 01:36
310 hästkrafter från en bensinare låter overkligt när man får reda på att det kommer från en Plug in hybrid. Det låter väldigt mycket mer som en sportbil än en familjebil. Visste inte att Volvo leverade såna ”roliga” bilar till familjer.

Constant AWD verkar ju fantastiskt då dom flesta bilarna jag har kört har inte sådan funktion (kanske kickar in i smyg då).

T6an räcker väl nog men kan tänka mig att 50 tusen är en liten prislapp för att få en nästan 5 hundring HK familjebil
En V90 T6 eller T8 Recharge är ganska tung. Hybridbatteriet väger en del. Så det är inte fel att ha lite hästkrafter i "bakfickan" att ta till behov så att säga, främst vid omkörningar som sker blixtsnabbt och därmed i regel säkrare än med en långsammare bil. På vintern kan det förstås spinna till med så mycket hästar under sulorna. Men det finns verkligen mycket hjälpmedel i en modern Volvo som skall hålla dig och bilen på vägen.
Jag tycker det är en rätt cool kombination med en en kombi familjebil som har så kraftfull framdrivning, en ulv i fårakläder kanske man kan säga. Men jag lovar en V90 T6 Recharge med sina 340-350 hk är väldigt kul att köra, man kan glida fram i låg hastighet och njuta av tystnaden om man kör enbart på hybridbattriet (Pure körläge), eller man kan ligga på motorväg i över 100 km/h på bensinmotorn och ändå ha en tyst och behaglig upplevelse. Sen vid t.ex. påfarter på motorväg är det bara trycka till så har man accelererat upp i motorvägsfart och sen är det bara trycka i Adaptive Cruise Control, och tillsamman med Pilot Assist aktiverat osv går sen färden vidare mycket bekvämt och vilsamt.
Trots alla hästar i en V90 T6 Recharge har jag aldrig märkt att bilen är svår att hantera på grund av kraften. Så även en lugn och beskedlig familjefar eller familjemor kan köra en sån här bil utan att vara bekymrad att bilen skall "skena iväg" utom kontroll på grund av kraften.
En kompis fick en V90 T6 MY23 som låne-/verkstadsbil för ett tag sen och han ringde då till mig: "fasiken vad bilen går" sa han. Och han är ändå ett fartfreak och kör mycket motorcykel. Jag glömmer aldrig när han skjutsa mig en gång på MC i säkert över 200 knyck i mitten 1970-talet på en asfalterad landväg som slingra sig fram, vi skulle åka och köra radiostyrd båt som jag hade med i en väska. Jag satt bak och höll mig fast i honom och försökte samtidigt hålla i väskan med båten och radiostyrningen så den inte skulle blåsa bort i fartvinden. Jag vet inte om jag förr eller senare varit så vettskrämt av en åktur. När en sån fartd... säger en V90 T6 Recharge (MY23) imponerar i acc osv då är det nog ett rätt bra betyg åt T:6ans acceleration (i körläge Power i alla fall, med både bensinmotorn och elmotorn aktiv). Lite kuriosa.

Ja Constant AWD funkar förvånansvärt bra på en Volvo laddhybrid även om en Volvo med "riktig" AWD (som är aktiv hela tiden med haldexsystemet) nog är ett strå vassare. Jag har varit inne på riktigt snöiga och isiga skogsbilvägar med min V90 T6 Recharge och kört på Constant AWD och bilen tar sig fram mycket bra.

T6:an räcker som sagt fint om man inte har krav på de extra hästarna T8:a ger.
Dock det plockar på och prislappen är inte direkt nåt man väl vill se när man byggt klart en sprillans ny V90 T6 (eller T8) Recharge. Jag jämförde en V90 T6 Rehcarge MY24 idag på Volvo Cars hemsida med samma utrustning och paket jag har (MY22 early) och den kosta 730 tusen kr utan vinterhjul, med vinterhjul 755 tkr, listpris. Min V90 T6 Recharge MY22 early hade ett listpris på 690 tkr utan vinterhjul och 710 tkr med vinterhjul. Sen fick jag 20 tkr i miljöbonus då som man inte får längre. Försäljningspriset var förstås lägre än listpriset. För de 40 tkr som en V90 MY24 kostar mer idag får man idag bl.a. hybridbatteri med 3 lager batterier på 18,8 kWh (förr 2 lager och 11,6 kWh), 145 hk elmotor (87 hk förr) och enpedalkörning (finns dock växelläge B = Break så man kan regenerera lite extra laddström till hybridbatteriet när man släpper på gaspedalen, så det är nån enklare variant av enpedalkörning på min kanske man kan säga fast inte så kraftig, man behöver bromsa mindre också med B eller enpedalkörning). V90 Recharge MY24 har även fått snabbare laddare så den kan ladda med "6,4 kW 2-fasladdare" (tidigare 3,7 kW 1-fas). Orrefors växelknoppen i kristall har Volvo tagit bort på V90 Recharge, spelar ingen roll vilken utrustningsnivå man väljer (lite synd, den som är så elegant, jag har ju den på min V90 T6 Recharge Inscription MY22 early).
En räckvidd på Pure körläge på 88 km (enligt WLTP) är inte fy skam på en V90 T6/T8 Recharge MY24 (på min MY22 early är det 61 km enl WLTP på Pure körläge men så långt kommer man inte i vardagskörning med min). Körsträckan på el, Pure körläge, varierar med så många faktorer det går inte veta riktigt hur långt man kommer från resa till resa. Men man kommer riktigt långt med en Volvo med 18,8 kWh hybridbatteri, det har jag läst på många olika ställen där användare berättat hur långt de kommit på el.

Om man är uppe i de här summorna som det lätt blir med en V90 Recharge med några paket och om man skall ha nya vinterhjul också så 50 tkr för att få en T8 bensinmotor så är man uppe i 800 tkr (motsv. min utrustningsnivå jag har på min T6 Recharge MY22 early, inkl nya vinterhjul). Somliga tycker kanske det är snudd på försumbart lägga till priset för en T8:a , eller i alla fall värt priset.
av SR02
#1526051
bem skrev: fre 06 jan 2023, 15:53
SR02 skrev: fre 06 jan 2023, 01:36
310 hästkrafter från en bensinare låter overkligt när man får reda på att det kommer från en Plug in hybrid. Det låter väldigt mycket mer som en sportbil än en familjebil. Visste inte att Volvo leverade såna ”roliga” bilar till familjer.

Constant AWD verkar ju fantastiskt då dom flesta bilarna jag har kört har inte sådan funktion (kanske kickar in i smyg då).

T6an räcker väl nog men kan tänka mig att 50 tusen är en liten prislapp för att få en nästan 5 hundring HK familjebil
En V90 T6 eller T8 Recharge är ganska tung. Hybridbatteriet väger en del. Så det är inte fel att ha lite hästkrafter i "bakfickan" att ta till behov så att säga, främst vid omkörningar som sker blixtsnabbt och därmed i regel säkrare än med en långsammare bil. På vintern kan det förstås spinna till med så mycket hästar under sulorna. Men det finns verkligen mycket hjälpmedel i en modern Volvo som skall hålla dig och bilen på vägen.
Jag tycker det är en rätt cool kombination med en en kombi familjebil som har så kraftfull framdrivning, en ulv i fårakläder kanske man kan säga. Men jag lovar en V90 T6 Recharge med sina 340-350 hk är väldigt kul att köra, man kan glida fram i låg hastighet och njuta av tystnaden om man kör enbart på hybridbattriet (Pure körläge), eller man kan ligga på motorväg i över 100 km/h på bensinmotorn och ändå ha en tyst och behaglig upplevelse. Sen vid t.ex. påfarter på motorväg är det bara trycka till så har man accelererat upp i motorvägsfart och sen är det bara trycka i Adaptive Cruise Control, och tillsamman med Pilot Assist aktiverat osv går sen färden vidare mycket bekvämt och vilsamt.
Trots alla hästar i en V90 T6 Recharge har jag aldrig märkt att bilen är svår att hantera på grund av kraften. Så även en lugn och beskedlig familjefar eller familjemor kan köra en sån här bil utan att vara bekymrad att bilen skall "skena iväg" utom kontroll på grund av kraften.
En kompis fick en V90 T6 MY23 som låne-/verkstadsbil för ett tag sen och han ringde då till mig: "fasiken vad bilen går" sa han. Och han är ändå ett fartfreak och kör mycket motorcykel. Jag glömmer aldrig när han skjutsa mig en gång på MC i säkert över 200 knyck i mitten 1970-talet på en asfalterad landväg som slingra sig fram, vi skulle åka och köra radiostyrd båt som jag hade med i en väska. Jag satt bak och höll mig fast i honom och försökte samtidigt hålla i väskan med båten och radiostyrningen så den inte skulle blåsa bort i fartvinden. Jag vet inte om jag förr eller senare varit så vettskrämt av en åktur. När en sån fartd... säger en V90 T6 Recharge (MY23) imponerar i acc osv då är det nog ett rätt bra betyg åt T:6ans acceleration (i körläge Power i alla fall, med både bensinmotorn och elmotorn aktiv). Lite kuriosa.

Ja Constant AWD funkar förvånansvärt bra på en Volvo laddhybrid även om en Volvo med "riktig" AWD (som är aktiv hela tiden med haldexsystemet) nog är ett strå vassare. Jag har varit inne på riktigt snöiga och isiga skogsbilvägar med min V90 T6 Recharge och kört på Constant AWD och bilen tar sig fram mycket bra.

T6:an räcker som sagt fint om man inte har krav på de extra hästarna T8:a ger.
Dock det plockar på och prislappen är inte direkt nåt man väl vill se när man byggt klart en sprillans ny V90 T6 (eller T8) Recharge. Jag jämförde en V90 T6 Rehcarge MY24 idag på Volvo Cars hemsida med samma utrustning och paket jag har (MY22 early) och den kosta 730 tusen kr utan vinterhjul, med vinterhjul 755 tkr, listpris. Min V90 T6 Recharge MY22 early hade ett listpris på 690 tkr utan vinterhjul och 710 tkr med vinterhjul. Sen fick jag 20 tkr i miljöbonus då som man inte får längre. Försäljningspriset var förstås lägre än listpriset. För de 40 tkr som en V90 MY24 kostar mer idag får man idag bl.a. hybridbatteri med 3 lager batterier på 18,8 kWh (förr 2 lager och 11,6 kWh), 145 hk elmotor (87 hk förr) och enpedalkörning (finns dock växelläge B = Break så man kan regenerera lite extra laddström till hybridbatteriet när man släpper på gaspedalen, så det är nån enklare variant av enpedalkörning på min kanske man kan säga fast inte så kraftig, man behöver bromsa mindre också med B eller enpedalkörning). V90 Recharge MY24 har även fått snabbare laddare så den kan ladda med "6,4 kW 2-fasladdare" (tidigare 3,7 kW 1-fas). Orrefors växelknoppen i kristall har Volvo tagit bort på V90 Recharge, spelar ingen roll vilken utrustningsnivå man väljer (lite synd, den som är så elegant, jag har ju den på min V90 T6 Recharge Inscription MY22 early).
En räckvidd på Pure körläge på 88 km (enligt WLTP) är inte fy skam på en V90 T6/T8 Recharge MY24 (på min MY22 early är det 61 km enl WLTP på Pure körläge men så långt kommer man inte i vardagskörning med min). Körsträckan på el, Pure körläge, varierar med så många faktorer det går inte veta riktigt hur långt man kommer från resa till resa. Men man kommer riktigt långt med en Volvo med 18,8 kWh hybridbatteri, det har jag läst på många olika ställen där användare berättat hur långt de kommit på el.

Om man är uppe i de här summorna som det lätt blir med en V90 Recharge med några paket och om man skall ha nya vinterhjul också så 50 tkr för att få en T8 bensinmotor så är man uppe i 800 tkr (motsv. min utrustningsnivå jag har på min T6 Recharge MY22 early, inkl nya vinterhjul). Somliga tycker kanske det är snudd på försumbart lägga till priset för en T8:a , eller i alla fall värt priset.

Lite segt att Volvo tar extra betalt för V däck när man redan är i sånna summor.
Jo kan tänka mig att bilarna väger mycket mer när dom har hybridbatteriet och el motorerna, T6an är genuint go to bilen verkar det som då bägge har samma hybrid funktion (räckvidd, kraft) enda som skiljer sig är bensin motorn. T8an är nog förmodligen onödig då man inte behöver mer än 300 hästar för dessa bilar.

Köpte nyss en V90, det hamnade på en Silvrig D4 med Inscription paketet. Dock så är den FWD vilket är inte sååå farligt med tanke på atr jag bor relativt centralt i Stockholm men AWD skulle verkligen varit ett plus.

Det blev via föräldrarnas kompis som ägde så fick sjukt bra pris för skicket (6k mil på mätaren) samt är den väldigt utrustad.

Om jag fick välja en sak att ändra på skulle det vart Hybrid varianten men om man vänder frågan till interiören då hade jag gärna haft växelspaken som du har på din MY22. Inget fel på standarden men din var något helt annat jämfört med standarden.
Användarvisningsbild
av bem
#1526130
SR02,
Det man kan komma undan billigare med vinterhjul är att köpa ny Volvo när de har kampanj på vinterhjul i samband med köp av ny bil. Det har de ofta i december. Förr fick man då med vinterhjul på köpet dvs. 0 kr (utnyttja jag 3 gånger med olika V70 förr), men numera har jag bara sett nedsatt pris till runt 10 tkr, inte 0 kr. 25 tkr för nya vinterhjul är rätt mycket pengar som Volvo standard vinterhjul kostar till en ny V90 idag.
Och grattis till ny bil, V90 med låga mil, och Inscription. Då har du fin utrustningsnivå med Inscription. D4 motor, bra då får du fin acceleration vid behov, jämfört med D3 du tidigare fundera på.
Silverfärg, det är fint. Ofta är t.ex. f.d tjänstebilar vita eller svarta och det är lite tråkiga färger tycker jag. En i metallic som t.ex. silver gör den lite mer tilltalande. Bra med låga mil så du förhoppningsvis får många problemfria mil framöver. Det går i regel köra många mil med en Volvo om man servar och annars sköter om bilen normalt. Jag körde en gång hela 40000 mil med en Volvo, en V70 MY01 med bensinmotor. Jag serva och lät laga när det behövdes. Tror jag körde slut på 5 omgångar av sommardäck och lika många omgångar vinterdäck. Bensinen var billig då, jämförelsevis mot idag.
Nåt foto så vi får se på ”nyförvärvet”?
Det är enkelt lägga till bilaga, direkt från mobilen, till ett inlägg här.
av SR02
#1526197
Tackar tackar
Låg och låg, den ligger på 6300 mil idag vilket enligt mig känns relativt lågt då jag fick bilen för enbart 230.

Jo D4an var snabbare jämfört med D3an jag tidigare testat. Älskar bilen hittils då den verkligen ger en premium känsla fastän den är relativt Bas jämfört med din T6a.

Hittils har jag fastnat för nyckelns design då den verkligen strålar Lyxighet med dens simpla Läder/Krom design.

En annan funktion jag aldrig tyckt vart nödvändig eller riktigt ”bra” är Keyless funktionen för dörrarna. Känns väldigt modernt och fint när man enbart lägger handen i dörrhandtaget och den låser upp.

Färgen var faktiskt fin, inte riktigt något jag tyckt varit viktigt men den ser lite mer unik ut än Svart/Vit.

Insidan är väldigt fin och simpel, som sagt inte dom din T6a där du har en exklusiv växelspak och finare inredning utav stolar. Inget man kan klaga på då min är otroligt bekväm fastän den ser ganska ”billig” ut jämfört med din.

Allt i bilen är suveränt då den har flertals funktioner dom andra V90s inte hade.

Motorn e väldigt snål på motorvägarna (0,3 Liter per mil) men vid innerstan drar den mellan 10-12 per 10 mil. Körde sedan på en 30väg utan stopp och läste att det var 0,35 liter per mil ( Väldigt snålt).

Bra kvalitet har den iallafall och kan se hur den utmanar tyska varianter.

Blev dock väldigt sugen på T6an som är en laddhybrid men det är något som får vänta ett tag.
av SR02
#1526198
Testar igen att infoga bilderna
Bilagor
37DC115B-0C27-4D03-ADCF-BE40E766D1AB.jpeg
37DC115B-0C27-4D03-ADCF-BE40E766D1AB.jpeg (801.22 KiB) Visad 683 gånger
90CC6F8B-1B36-4DCB-A1B9-028215B433E9.jpeg
90CC6F8B-1B36-4DCB-A1B9-028215B433E9.jpeg (3.85 MiB) Visad 683 gånger
E388AB4A-1BC8-418D-9600-19AB0430E8D0.jpeg
E388AB4A-1BC8-418D-9600-19AB0430E8D0.jpeg (2.17 MiB) Visad 683 gånger
49DCD9C4-5328-4E97-AB36-58384D6DF0CA.jpeg
49DCD9C4-5328-4E97-AB36-58384D6DF0CA.jpeg (3.99 MiB) Visad 683 gånger
B30F5EBE-2320-47E8-8F81-F3A22C5B8649.jpeg
B30F5EBE-2320-47E8-8F81-F3A22C5B8649.jpeg (2.94 MiB) Visad 683 gånger
049CE5DE-C60A-48FB-A55D-154C881D2A28.jpeg
049CE5DE-C60A-48FB-A55D-154C881D2A28.jpeg (4.78 MiB) Visad 683 gånger
B90B7816-0E96-40B4-BFB8-9D4E665C5EAE.jpeg
B90B7816-0E96-40B4-BFB8-9D4E665C5EAE.jpeg (2.39 MiB) Visad 683 gånger
A607AE1F-1CFB-47E5-871D-091D95F1F0C8.jpeg
A607AE1F-1CFB-47E5-871D-091D95F1F0C8.jpeg (4.39 MiB) Visad 683 gånger
av SR02
#1526199
En enda sak jag bör kolla upp är motorvärmaren då jag inte riktigt vet ifall den har det eller ej, kan hjälpa mycket med motorslitage och förbrukningen men vet inte riktigt hur eller ifall den ens har det.

Glömde påpeka att bagageutrymmet är otroligt stor men har sett på andra V90s att bagageskyddet (Det svarta innanför) går upp när man öppnar bagageluckan vilket min inte gör, kanske har lagt den fel?

Bilen är otroligt fin och är glad att jag valde en Volvo.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]