Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkntkn
Var på verkstan igår, det pyser om bromsen och jag måste byta bromsservo, kostnad 8750:- med jobb. Trodde det bara hände på taxibilar som gått många mil. Min XC90 har gått 10.000 vilket jag tycker inte är så farligt. Volvo har sagt att de inte kan hjälpa till med Goodwill etc så det är bara slanta...

Tveksamt om det blir Volvo igen.
av Psyko
tkntkn skrev:Var på verkstan igår, det pyser om bromsen och jag måste byta bromsservo, kostnad 8750:- med jobb. Trodde det bara hände på taxibilar som gått många mil. Min XC90 har gått 10.000 vilket jag tycker inte är så farligt. Volvo har sagt att de inte kan hjälpa till med Goodwill etc så det är bara slanta...

Som jag skrev i en annan tråd med samma innehåll.

Täcks av maskinskadeförsäkringen om du valt rätt bolag.
Användarvisningsbild
av greeeken
Psyko skrev:
tkntkn skrev:Var på verkstan igår, det pyser om bromsen och jag måste byta bromsservo, kostnad 8750:- med jobb. Trodde det bara hände på taxibilar som gått många mil. Min XC90 har gått 10.000 vilket jag tycker inte är så farligt. Volvo har sagt att de inte kan hjälpa till med Goodwill etc så det är bara slanta...

Som jag skrev i en annan tråd med samma innehåll.

Täcks av maskinskadeförsäkringen om du valt rätt bolag.
Vad är rätt bolag då?
av *pettson*

:lol: Du får ursäkta om jag skrattar.. det är inte åt dej.. utan åt volvo. Dom vill inte ha kunder längre..
10.000 mil och vacumservot är trasigt? Det är så skamligt att dom inte ens borde fundera en sekund på att åtgärda problemet. MEN man får anta att det är så sunkigt på alla dom modellerna då att problemet är vanligt och därför inte ska åtgärdas på varesej garanti eller goodwill..
Vore det inte för att opel är så *enligt mej* trötta och rostvilliga så skulle jag nog inte köpa en volvo som nästa bil iallafall. Allt det jag bytt på goodwill ända till bilarna är VÄLDIGT gamla.. Det äldsta jag bytt på goodwill är ett innertak på en astra kombi som tyget släppt på. Bilen var av 95 års modell och jag bytte taket helt gratis 2003... alltså en 8! år gammal bil. Utan att det var nåt krångel med nånting alls i ersättningsväg.
Det får bli att se sej om kanske och vara *otrogen* volvo..
av Sevak
Länsfösärkringar har maskinskade garanti i 8 år från första reg datum och bilen får har rullat max 10 000 mil.

Självrisk 5000:-

Tror volvia har till 15 000 mil.

Kolla med försäkringen.
av tkntkn
Hmm..verkar som mina svar under dagen blivit bortplockade...Tycker inte det här ska ha med försäkringsbolagen att göra, vilka premier skulle det inte vara om försäkringsbolaget skulle stå för allt biltillverkarna misslyckas med. Jag tycker det här är helt och hållet upp till Volvo och deras underleverantörer. Volvo+återförsäljare har trots allt fått drygt 500.000:- för bilen för 4 år sedan så man tycker att det borde finnas något medlidande eller åtminstone intresse av att få behålla mig som kund.

En annan intressant sak är när man talar med de sk Kundrelationsansvariga på Bilia. När de svarar och man börjar ta upp ett problem så låter det som att man ringt fel, de är otroligt nonchalanta och verkar helt ointresserade, snacka om fel personer på en så viktig plats.
av jbl
Bilia verkar vara extra tröga om man jämför mot andra Volvo verkstäder.

Tråkigt men inget man kan göra förutom välja annan Volvo verkstad för service och reparationer.

Förstår din frustration.
av tkntkn
Så då är bilen inne för byte av bromsservo, de nämnde idag när jag lämnade in bilen att det börjar ramla in fler och fler XC90 med pysande bromsservo... Härliga tider...

Innan har Volvo återkallat bilen utan att man ens upplevt något fel. Det har varit uppgradering av mjukvara,styrleder,kulleder 2ggr på ett år !? samt hjullager bak. Allt utan att jag behövt betala en krona. Det här problemet kanske är i sin linda så vem vet, om ett år kanske operationen är gratis.
av tkntkn
Riktigt nice, 8750:- SEK senare så slipper jag nu pysljudet från bromsservot i min XC90. Årets Julklapp....
Användarvisningsbild
av VolvoBM
tkntkn skrev:Riktigt nice, 8750:- SEK senare så slipper jag nu pysljudet från bromsservot i min XC90. Årets Julklapp....
Jag lider med dig, men är tyvärr inte så värst förvånad.....XC90 är inte konstruerad för att hålla....
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]