tkntkn skrev:Var på verkstan igår, det pyser om bromsen och jag måste byta bromsservo, kostnad 8750:- med jobb. Trodde det bara hände på taxibilar som gått många mil. Min XC90 har gått 10.000 vilket jag tycker inte är så farligt. Volvo har sagt att de inte kan hjälpa till med Goodwill etc så det är bara slanta...
Tveksamt om det blir Volvo igen.
:lol: Du får ursäkta om jag skrattar.. det är inte åt dej.. utan åt volvo. Dom vill inte ha kunder längre..
10.000 mil och vacumservot är trasigt? Det är så skamligt att dom inte ens borde fundera en sekund på att åtgärda problemet. MEN man får anta att det är så sunkigt på alla dom modellerna då att problemet är vanligt och därför inte ska åtgärdas på varesej garanti eller goodwill..
Vore det inte för att opel är så *enligt mej* trötta och rostvilliga så skulle jag nog inte köpa en volvo som nästa bil iallafall. Allt det jag bytt på goodwill ända till bilarna är VÄLDIGT gamla.. Det äldsta jag bytt på goodwill är ett innertak på en astra kombi som tyget släppt på. Bilen var av 95 års modell och jag bytte taket helt gratis 2003... alltså en 8! år gammal bil. Utan att det var nåt krångel med nånting alls i ersättningsväg.
Det får bli att se sej om kanske och vara *otrogen* volvo..