Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hellman
Jag har kommit fram till att värmepaketet/värmeväxlaren är tätt på min XC90. Hittade lite filmer på youtube, och det verkar ju görbart att fixa själv, tex:
https://www.youtube.com/watch?v=pZvIawfHrcw

Men, på denna film så tömmer han ur kylarvätskan först, men på någon annan film så säger dom att det inte behövs om man behåller locket på kylarvätskebehållaren på. Lite spill blir det ju förstås ändå, men vad säger ni, behöver man tömma ur kylarvätskan?
av glock40sw
Två gånger har jag byt värmeväxlaren utan att tömma ur kylarvätskan ,fast det var andra bilmodeller. Klämde ihop slangar i motorrummet med klämtång från Biltema.
Användarvisningsbild
av Hellman
Lite info, om nån är intresserad och ska göra liknande. Jag tömde inte ut kylarvätskan, och klämde inte ihop slangarna. Det rann ut kanske en deciliter när jag lossade rören till värmeväxlaren. Hade förberett med plast på golvet och en plastbytta att samla upp det i. Jobbet var ganska enkelt, fast ganska trångt, och nu har jag bra värme igen.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]