Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevir
Lockis skrev:
Sevir skrev:
volvofantast skrev: tis 08 nov 2022, 11:37 Är bonusen avgörande om man ska beställa elbil så få år man väl köpa en billigare elbil
Jag privatleasar för jag inte vill ta ett billån och försämra min uc för framtida bostadsköp, ”måste” såldes byta bil vart tredje år.
Ett billån från idag bör inte påverka din möjlighet att köpa bostad om 3 år.
Kanske inte men ska ändå hosta fram en kontantinsats, det slipper jag med privatleasing :)
Sevir skrev: tis 08 nov 2022, 18:51
Lockis skrev:
Sevir skrev:
Jag privatleasar för jag inte vill ta ett billån och försämra min uc för framtida bostadsköp, ”måste” såldes byta bil vart tredje år.
Kanske inte men ska ändå hosta fram en kontantinsats, det slipper jag med privatleasing :)
Det är väl bara den första månadskostnaden man behöver hosta upp direkt vid privatleasing beställning om jag inte minns fel eller är det ändrat nu? Mest nyfiken då. :-)
En annan fråga. Om jag beställer en privatleasing bil för över 700k idag eller imorn så blir det samma kostnad eller? Vi säger att jag beställer en leasingbil för 730k så ingen rabatt och en leasingbil för 680k så får jag rabatt på leasingkostnaden fram tills idag 23:59?
av Lockis
Sevir skrev:
Lockis skrev:
Sevir skrev: Jag privatleasar för jag inte vill ta ett billån och försämra min uc för framtida bostadsköp, ”måste” såldes byta bil vart tredje år.
Detta är något helt annat dock ;-)
av Lockis
HeavyMetal skrev:En annan fråga. Om jag beställer en privatleasing bil för över 700k idag eller imorn så blir det samma kostnad eller? Vi säger att jag beställer en leasingbil för 730k så ingen rabatt och en leasingbil för 680k så får jag rabatt på leasingkostnaden fram tills idag 23:59?
Typ, men 700' gränsen är lite diffus. Det är enligt SKV lista för nybilspriser (som jag tolkar det). Så om du tar en ID.4 GTX med all utrustning kommer den räknas som under 700' idag även om du betalar mer pga extra utrustningen.
Men ja, kort sammanfattat så beställer du en bil för under 700' idag så bör du få bonus. Kostar den mer än 700' och levereras innan årskfiftet så kan du få bonus, kanske.... Lite otydligt hur det kommer vara framåt just nu. Men beställer du en bil för under 700' idag (SKV Lista) så bör du få bonus.
Användarvisningsbild
av Derank
Först var det gasbil alla skulle ha, sedan var det etanol, sedan blev det dieseln nu är det elbilens tur att gå samma väg.......
Användarvisningsbild
av bem
Derank skrev: tis 08 nov 2022, 20:49 Först var det gasbil alla skulle ha, sedan var det etanol, sedan blev det dieseln nu är det elbilens tur att gå samma väg.......
Ha, ha, ja lite så kanske. Skall man köra Volvo blir man tvungen efter 2030 om man då skall ha en sprillans ny Volvo att åka elbil. Efter år 2030 skall ju inte Volvo tillverka annat än rena elbilar vad jag läst mig till. Alla ägg i en korg. Vi får väl hoppas det finns människor och bilföretag som tänker lite utanför den elektriska ideboxen. Inget fel på el i sig men är det bra på lite längre sikt med så ensidig satsning på el? Men det kanske är vettigaste alternativet (just nu i alla fall). Nästan alla biltillverkare tycks anse det i alla fall. Vi får väl se längre fram i framtiden om elektrifieringen av fordonsflottan är den rätta vägen framåt.
av Sevir
HeavyMetal skrev:
Sevir skrev: tis 08 nov 2022, 18:51
Lockis skrev: Ett billån från idag bör inte påverka din möjlighet att köpa bostad om 3 år.
Det är väl bara den första månadskostnaden man behöver hosta upp direkt vid privatleasing beställning om jag inte minns fel eller är det ändrat nu? Mest nyfiken då. :-)
Jag syftade på billån, då ska man betala 20% kontant eller inbyte.
Men ja, Volvo privatleasing kräver man förskottsbetalar första månadsavgiften.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]