Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
matzen10 skrev:
2 mg Stesolid 20 min innan, vilket jag tackade nej till båda gångerna. Stesolid e lugnande/sederande.
angående stesolid. Jag hatar tandläkare och åkte på operera bort 2 visdomständer :( . Då fick jag stesolid 10mg på kvällen innan och 10mg en timme innan operation. Man blev lite groggy (:-) men var lugn och fin i tandläkar stolen :-O)
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag undrar hur sköterskor och läkare tänker när man ligger där med slangen i svalget och de säger en massa saker och ställer frågor :?: Hur hade tänkt att man skulle kunna svara för alla kväljningar och den förbannade slangen i munnen :evil:
Användarvisningsbild
av tracker
jag har gjort det 7 ggr, det är inga problem alls för min del.
jag är väl inte normal, för hos tandläkaren är det också skönt / avslappnande så det har hänt att jag nästan har somnat där.
Användarvisningsbild
av Nexus
tracker skrev:jag har gjort det 7 ggr, det är inga problem alls för min del.
jag är väl inte normal, för hos tandläkaren är det också skönt / avslappnande så det har hänt att jag nästan har somnat där.
Har du kollat så ditt hjärta slår eller nyp dig i armen :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
tracker skrev:hos tandläkaren är det också skönt / avslappnande så det har hänt att jag nästan har somnat där.
Hos tandläkaren har jag det också akönt och avlsappnande...kanske beror på att jag aldrig behövt göra några lagningar eller andra ingrepp :) men gastroskopi vill jag helst inte göra igen :roll:
av kaffe_koppen
jag höll på o smälla till min läkare på pungen när jag fick gastrskopi. Jag fick panik när dom hade kommit ner i matsäcken och börja pumpa luft så man rapa helt okontrollerat. Men egentligen var det inte så farligt rent fysiskt.
Och så försökte jag få dom att förstå att "gaa uu en fö hevete" betydde att jag inte ville ha en slang i magen något mer;)
Användarvisningsbild
av Nexus
Phantom skrev:
tracker skrev:hos tandläkaren är det också skönt / avslappnande så det har hänt att jag nästan har somnat där.
Hos tandläkaren har jag det också akönt och avlsappnande...kanske beror på att jag aldrig behövt göra några lagningar eller andra ingrepp :) men gastroskopi vill jag helst inte göra igen :roll:
Men har man lite panikångest och ej har varit hos tandplågaren på 5 år så går det åt medusin :wink: när de ska dela tanden och bryta hit och dit :cry: rötterna hade slagit bubbelknut på varandra"nästan" :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Phantom
grammse skrev:
Phantom skrev:
Men har man lite panikångest och ej har varit hos tandplågaren på 5 år så går det åt medusin :wink: när de ska dela tanden och bryta hit och dit :cry: rötterna hade slagit bubbelknut på varandra"nästan" :lol: :lol:
Jag förstår det, frugan går inte ofta till tandisen och när det blir av är det narkostandläkaren hon besöker :( det är ju lite tråkigt för där försvinner en hel hög med pengar som man kunde köpa fina saker till med för :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Phantom skrev:
grammse skrev:
Phantom skrev: Hos tandläkaren har jag det också akönt och avlsappnande...kanske beror på att jag aldrig behövt göra några lagningar eller andra ingrepp :) men gastroskopi vill jag helst inte göra igen :roll:
Jag förstår det, frugan går inte ofta till tandisen och när det blir av är det narkostandläkaren hon besöker :( det är ju lite tråkigt för där försvinner en hel hög med pengar som man kunde köpa fina saker till med för :wink:
Jo tack jag vet det kostar pengar. blev skickad till sjukhuset för att ta rönkenbilder och prata med en expert men i slutet så gjordes det ändå hos min privata tandläkare. bara besök hit och dit kosta närmare 2000 + borttagning 2 tänder a: 1920kr/st :-O) Där fick jag för slarv med att besöka tandläkaren årligen :evil:
av jbl
Gjort gastroskopi en gång. Visst är det obekvämt men inte så farligt tycker jag.

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]