- lör 05 nov 2022, 18:42
#1517990
Hej!
Jag har hittat diverse forumtrådar som handlar om när instrumentpanelen går sönder, folk nämner då att det kan lösas genom besöka vissa verkstäder som löser för ca 2500 kr eller en Volvo verkstad för 10 000 kr, men då pratar man om att själva instrumentpanelen är fel på.
Jag sitter med en V70 T5 -02 och från ingenstans slutade den att lysa och hastighet, varv, olja och tankemätare är helt dött. Jag kan se i vissa ljus att klockan rör sig och även miltalen, men bortsett från detta är instrumentpanelen helt död. (När jag vrider nyckeln ett steg så tänds motorlampan utan problem dock). Så för att säkerställa om instrumentpanelen vart sönder, så tog jag ut befintliga instrumentpanelen och lånade en annan instrumentpanel på en av mina extra bilar (V70N -00) som idag fungerar utan några som helst problem, men när jag väl monterar instrumentpanelen från min V70N som jag vet till 110% fungerar, så blev det samma bekymmer, det känns då som att problemet inte ligger i självaste instrumentpanelen, eftersom den jag använder i V70N fungerar ju fint när jag sedan satte tillbaka den, det sker BARA när jag monterar in den i min V70 T5.
Jag har felsökt och letat kablar för se om jag har problem med jorden, kan inte hitta några speciellt brända eller förstörda kablar alls och all elektronik fungerar runt om fordonet, all funktionalitet är OK och jag har gått genom alla säkringar och dem är alla OK.
Vad kan felet vara? Några tips?
Tack för du tog dig tid och läsa!
Jag har hittat diverse forumtrådar som handlar om när instrumentpanelen går sönder, folk nämner då att det kan lösas genom besöka vissa verkstäder som löser för ca 2500 kr eller en Volvo verkstad för 10 000 kr, men då pratar man om att själva instrumentpanelen är fel på.
Jag sitter med en V70 T5 -02 och från ingenstans slutade den att lysa och hastighet, varv, olja och tankemätare är helt dött. Jag kan se i vissa ljus att klockan rör sig och även miltalen, men bortsett från detta är instrumentpanelen helt död. (När jag vrider nyckeln ett steg så tänds motorlampan utan problem dock). Så för att säkerställa om instrumentpanelen vart sönder, så tog jag ut befintliga instrumentpanelen och lånade en annan instrumentpanel på en av mina extra bilar (V70N -00) som idag fungerar utan några som helst problem, men när jag väl monterar instrumentpanelen från min V70N som jag vet till 110% fungerar, så blev det samma bekymmer, det känns då som att problemet inte ligger i självaste instrumentpanelen, eftersom den jag använder i V70N fungerar ju fint när jag sedan satte tillbaka den, det sker BARA när jag monterar in den i min V70 T5.
Jag har felsökt och letat kablar för se om jag har problem med jorden, kan inte hitta några speciellt brända eller förstörda kablar alls och all elektronik fungerar runt om fordonet, all funktionalitet är OK och jag har gått genom alla säkringar och dem är alla OK.
Vad kan felet vara? Några tips?
Tack för du tog dig tid och läsa!
Senast redigerad av 1 Terranzin, redigerad totalt 0 gånger.