Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
ThorHammer skrev:
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 20:59 Någon som beställt och fått sin nya bil levererad sedan man bytte sida från Min Volvo?
Kommer det någon ny status efter "Din bil är byggd och redo att lämna fabriken."?
Förr fick man både mail och info kring transporten av bilen, samt vilken fabrik bilen blivit byggd i.
Här är en länk:https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
`

Ja, detta är den nya. Min fråga var kring de olika statusarna och om det dök upp någon ny efter "Din bil är byggd och redo att lämna fabriken."
av DanA
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 21:09
ThorHammer skrev:
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 20:59 Någon som beställt och fått sin nya bil levererad sedan man bytte sida från Min Volvo?
Kommer det någon ny status efter "Din bil är byggd och redo att lämna fabriken."?
Förr fick man både mail och info kring transporten av bilen, samt vilken fabrik bilen blivit byggd i.
Här är en länk:https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
`

Ja, detta är den nya. Min fråga var kring de olika statusarna och om det dök upp någon ny efter "Din bil är byggd och redo att lämna fabriken."
Jag fick ett mail som du skriver ca 2 dagar efter att min slog över till byggd. Därefter tog det ca 1 vecka till innan status blev: "Din bil är på väg till din Volvohandlare."
av Lockis
DanA skrev: tis 01 nov 2022, 09:09
Lockis skrev: mån 31 okt 2022, 21:09
ThorHammer skrev: Här är en länk:https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
`

Jag fick ett mail som du skriver ca 2 dagar efter att min slog över till byggd. Därefter tog det ca 1 vecka till innan status blev: "Din bil är på väg till din Volvohandlare."
Hmm,
Har fortfarande inte fått något Mail av Volvo och bilen skiftade över till byggd förra veckan. Den kanske inte är byggd 🤣
av Lockis
812044C1-7EAE-4C1A-A9D3-58B649D37CF4.jpeg
812044C1-7EAE-4C1A-A9D3-58B649D37CF4.jpeg (189.06 KiB) Visad 517 gånger
Jahaja.. nu vet man alltså inte när bilen kan levereras :-o
Användarvisningsbild
av bem
Lockis,
Men nu måste du vara snubblande nära att snart få hämta ut din nya V60 Recharge. Den är ju i alla fall byggd och transport till din handlare går väl rätt omgående? Före mitten av november borde du väl få hämta den hos din handlare såvida du inte skall ha montage av en massa extra tillbehör hos din handlare, då kan det kanske ta något längre.
V60 med longrangebatteriet blir fina fisken det. Hoppas vi får se nån bild på bilen sen när du hämtat den.
av Lockis
bem skrev: ons 02 nov 2022, 11:12 Lockis,
Men nu måste du vara snubblande nära att snart få hämta ut din nya V60 Recharge. Den är ju i alla fall byggd och transport till din handlare går väl rätt omgående? Före mitten av november borde du väl få hämta den hos din handlare såvida du inte skall ha montage av en massa extra tillbehör hos din handlare, då kan det kanske ta något längre.
V60 med longrangebatteriet blir fina fisken det. Hoppas vi får se nån bild på bilen sen när du hämtat den.
Bilen blev byggd den 25 eller 26. Nu verkar den vara på G till handlaren (om den inte tappas på vägen :-D ). Förmodligen hämtar jag den v47. Måste säga att min Volvo var 100ggr bättre än detta när det kom till information.
En del saker ska eftermonteras. Isofix i framsäte, vinterhjul och kanske dragkroken om den inte gjordes i fabrik. Skyddslist och bagagerumsmatta. Så lär väl gå relativt fort.

Kan tyvärr inte hämta innan v47 då jag har hyrbil idag. Svårt att motivera extra kostnaden 🤣
Användarvisningsbild
av bem
Lockis,
Dragkroken är nog fabriksmonterad, det var den på min V90 MY22 early i alla fall (den halvautomatiska ut-infällbara alltså).
Hoppas regskyltarna kommer direkt från Transportis till din bil, där haka det upp sig på min bil, handlaren fick inte regskyltarna (sa de) de beställde därifrån så de fick beställa igen och då kom de. Det går nog bra alltihop med din bil, det brukar väl göra det vid leveranser. Innan min bil blev levererad 21 aug -21 var jag så nyfiken jag var tvungen åka ner till bakgården hos handlaren och kika på bilen innan den gjorts iordning. Jag var så himla nyfiken. Tog lite foton med alla klisterlapparna och skyddsplatsen inne i och utanpå bilen. Kul ha senare. :-D
av Lockis
bem skrev: ons 02 nov 2022, 15:29 Lockis,
Dragkroken är nog fabriksmonterad, det var den på min V90 MY22 early i alla fall (den halvautomatiska ut-infällbara alltså).
Hoppas regskyltarna kommer direkt från Transportis till din bil, där haka det upp sig på min bil, handlaren fick inte regskyltarna (sa de) de beställde därifrån så de fick beställa igen och då kom de. Det går nog bra alltihop med din bil, det brukar väl göra det vid leveranser. Innan min bil blev levererad 21 aug -21 var jag så nyfiken jag var tvungen åka ner till bakgården hos handlaren och kika på bilen innan den gjorts iordning. Jag var så himla nyfiken. Tog lite foton med alla klisterlapparna och skyddsplatsen inne i och utanpå bilen. Kul ha senare. :-D

Jag har rätt långt till min ÅF (6 mil) och har lovat grabben (3år) att han ska få hänga med och hämta. Så jag kommer inte svänga förbi och tjuvkika. Utan det blir en kul grej för mig och grabben när bilen ska hämtas.
Det är inte iheller min första nya Volvo så även om jag är taggad på en ny bil är själva hämtningen inte så spännande idag 🤣

Detta blir min 3:e helt nya V60 av denna generation och utöver det har jag även haft en V90.
Användarvisningsbild
av bem
Lockis,
Jag har bara 900 meter... till min Volvohandlare hemifrån. Spännande för ditt barn att få följa med på bilhämtningen. Det skulle jag garanterat tyckt när jag var 3 år (min morsa och farsa hade aldrig bil... de cykla jämt eller buss om de skulle längre sträckor, så det mest spännade var att få följa med när nya cyklar skulle hämtas ut, egna och andras i familjen, från lokala sporthandlaren i stan, Crescent blev det alltid).
  • 1
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 315

Det mesta är helt likt, el skiljer såkl[…]

Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]