- tis 01 nov 2022, 08:59
#1517367
Hej
Ny på detta forum! Moderator får gärna lägga denna post rätt
Jag har en V60 Recharge nyare modellen med längre räckvidd, jag fick bilen 1'e Mars och efter två veckor så var bilen plötsligt "död" när jag skulle använda den. 12V batteriet var urladdat.
Verkstaden laddade ner senaste programvara och detta skulle fixa problemet.
Nu är det dock så att detta har hänt 6 gånger.. samma svar från verkstaden vid varje tillfälle.. utom denna gång (bilen är på verkstaden just nu)
Nu är svaret:
- Vi har pratat med Volvo, Det är ett inbyggt fel i ALLA Recharge "long range" Laddkabeln kan inte vara ansluten till bilen längre tid än 24 timmar annars laddas 12V batteriet ur, Volvo jobbar med problemet men det finns ingen tidsplan för åtgärd"
Kul..
Man måste alltså sätta timer om man ansluter laddkabeln... glöm att ladda på flygplats eller liknande..
Nu är detta en leasingbil, och vi kommer sannolikt att reklamera den. Min fråga till er på forumet:
- Är det likadant på de Recharge som tillverkas nu? Tänker att Volvo löst problemet i produktion men inte har en lösning färdig för de bilar man sålt i början på detta året. Jag tycker att bilen funkar perfekt för mig dock är detta problem en show stopper för mig, hade gärna beställt en ny likadan när denna är reklamerad..
Jag kan inte vara ensam om detta problem med tanke på Volvos svar ovan..
Ny på detta forum! Moderator får gärna lägga denna post rätt

Jag har en V60 Recharge nyare modellen med längre räckvidd, jag fick bilen 1'e Mars och efter två veckor så var bilen plötsligt "död" när jag skulle använda den. 12V batteriet var urladdat.
Verkstaden laddade ner senaste programvara och detta skulle fixa problemet.
Nu är det dock så att detta har hänt 6 gånger.. samma svar från verkstaden vid varje tillfälle.. utom denna gång (bilen är på verkstaden just nu)
Nu är svaret:
- Vi har pratat med Volvo, Det är ett inbyggt fel i ALLA Recharge "long range" Laddkabeln kan inte vara ansluten till bilen längre tid än 24 timmar annars laddas 12V batteriet ur, Volvo jobbar med problemet men det finns ingen tidsplan för åtgärd"
Kul..
Man måste alltså sätta timer om man ansluter laddkabeln... glöm att ladda på flygplats eller liknande..
Nu är detta en leasingbil, och vi kommer sannolikt att reklamera den. Min fråga till er på forumet:
- Är det likadant på de Recharge som tillverkas nu? Tänker att Volvo löst problemet i produktion men inte har en lösning färdig för de bilar man sålt i början på detta året. Jag tycker att bilen funkar perfekt för mig dock är detta problem en show stopper för mig, hade gärna beställt en ny likadan när denna är reklamerad..
Jag kan inte vara ensam om detta problem med tanke på Volvos svar ovan..
