Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1516536
Tjena allihop är helt ny här det är nämligen så att jag har bytt växellåda på min Volvo 745 med m47 då den förra lät illa så tog en låda från en Volvo 240 (m47) o då bytte jag växelspaksbussningar, koppling, vevaxeltätning och pilotlagret som sitter där ingående axelns ska in till motorn

spakstället är från 740 såklart o allting, skruvade ihop det, men ett problem nu när allt är klart är att växelspaken är för kort det ser ut som att den har sjunkit ner en bit om ni fattar vad jag menar o vet inte hur jag fixar det växelspaken var högre upp är det nån som kan hjälpa mig? mvh/moe :-(
#1516598
image.jpg
image.jpg (2.49 MiB) Visad 718 gånger
ser ju konstigt ut har ju bytt koppling men då hade jag 740 lådan innan o då satt växelspaken bättre o damasken beteende inte sig på det viset.

Men nu när jag har bytt koppling igen ,växellåda, bussningar i växelspaken så ser den konstig ut :bored:
Senast redigerad av 1 Meckarmoe745, redigerad totalt 0 gånger.
#1516600
Nu har jag läderdamaskpå på min 745-a men under där sitter en gummidamask. Överdelen på växalspaksknoppen går upp till mitten på radion. På din bild ser det ut som den går till överkant på facket under ra
IMG_20221025_145335.jpg
IMG_20221025_145335.jpg (3.04 MiB) Visad 709 gånger
dion
Det kan inte skilja mycket.
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]