Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iRunfast
Hej,

Har säkert avhandlats många gånger här men jag hittade inget bra när jag sökte.
Om det finns tråd så peka mig gärna dit.

Har en modern laptop (Win 11), jag är kunnig med datorer.
Har snart en S80 P2 2005 jag vill kunna läsa ur och underhålla själv.
Kan inget om Vida och Dice mer än att jag vet att det är en OBD-läsare och tillhörande mjukvara.
Tänker köpa båda produkterna och behöver hjälp med vad och var jag köper det som är mest lämpligt.
Går det att köra på 64-bit Win 11 eller måste jag installera virtuell mjukvara?
Kort vad behöver jag för att få detta att funka med min bil?

Har du det jag söker att sälja är jag intresserad.

Tack för hjälpen.
Senast redigerad av 2 iRunfast, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Cotag
Finns VMware och/eller VirtualBox-filer att få tag på. Lite såsigare men funkar ok.
av henrytuba
Jag har VIDA DICE med tillhörande win7 laptop av äldre modell. Använder den inte längre då mina bilar är för nya.
Kan kolla så att allt fortfarande funkar och gör det det så skulle jag kunna sälja om du är intresserad.
Användarvisningsbild
av iRunfast
Intressant, dock har jag redan dator så det känns onödigt att betala för den. Å andra sidan är ju allt startklart med ditt kit. Återkom med en prislapp så får jag se om jag slår till. Intresserad av Dice och Vida annars om du har på skiva. Är det 2014D?
av StoraM
Jag har också Vida + PC med allt installerat och körklart att sälja (OS och Vida på engelska). 2000 kr känns rimligt.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]