- fre 01 jul 2022, 12:10
Jag hade bilen på service för två månader sedan, Där tyckte serviceteknikern att bromsarna fram skulle bytas, dvs skivor och belägg.
Sagt å gjort å en halv förmögenhet fattigare var det klart.
Ganska snabbt därefter började bilen vibrera något kopiöst vid inbromsningar över 50km/h. Ringde tillbaka och dom skulle ta in och kolla på det. Var där idag men då hos en annan tekniker pga semester. Han provkör enbart bilen och säger det är nog skivorna som slagit sig.
Ja men då får ni väl ta och byta dom då säger jag. För det anser jag är ett rent garantiärende.
NEJ säger han det är slitagevaror.....MEN DU SKOJAR MED MIG!? 300mil?
Dom kan bli skev direkt bara det kommer lite vatten på dom säger han.
varpå jag säger men då kanske man inte skall köra volvo om bilarna gör sönder av lite regn.
Men han står på sig och säger att det kanske ändå kan gå på garanti men då måste dom mäta upp skevheten
Har du inte gjort det säger jag?
Nej det kostar 3700kr
Så vi kan göra det men är dom inte tillräckligt skeva när vi måter får du betala 3700kr.
Jag tar nycklarna och går å säger jag får ta det med hans kollega när han är tillbaka från semester.
Asså va fan är detta?
Någon annan som varit med om liknande?
Dels fått nya bromsar som sen slagit sig direkt?
Dels något som fått bråka med märkesverkstad kring detta?
Sagt å gjort å en halv förmögenhet fattigare var det klart.
Ganska snabbt därefter började bilen vibrera något kopiöst vid inbromsningar över 50km/h. Ringde tillbaka och dom skulle ta in och kolla på det. Var där idag men då hos en annan tekniker pga semester. Han provkör enbart bilen och säger det är nog skivorna som slagit sig.
Ja men då får ni väl ta och byta dom då säger jag. För det anser jag är ett rent garantiärende.
NEJ säger han det är slitagevaror.....MEN DU SKOJAR MED MIG!? 300mil?
Dom kan bli skev direkt bara det kommer lite vatten på dom säger han.
varpå jag säger men då kanske man inte skall köra volvo om bilarna gör sönder av lite regn.
Men han står på sig och säger att det kanske ändå kan gå på garanti men då måste dom mäta upp skevheten
Har du inte gjort det säger jag?
Nej det kostar 3700kr
Så vi kan göra det men är dom inte tillräckligt skeva när vi måter får du betala 3700kr.
Jag tar nycklarna och går å säger jag får ta det med hans kollega när han är tillbaka från semester.
Asså va fan är detta?
Någon annan som varit med om liknande?
Dels fått nya bromsar som sen slagit sig direkt?
Dels något som fått bråka med märkesverkstad kring detta?