Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har haft billigare sugare tidigare och de har just hållt några år och sen har den varit slut. jag hade hellre haft en som håller länge och därför vill jag ha en lite dyrare.

Men jag ska erkänna att hade jag betalt själv så hade det slutat runt 1800kr, denna kostar även 1700kr på netonnet så hon kommer inte få köpa den genom onoff även om hon vill :)

mvh
Anders
Senast redigerad av 1 Brainy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Orfeous
låter som att du pratar om en kvinna.. :P
av matzen10
Brainded skrev:Har haft billigare sugare tidigare och de har just hållt några år och sen har den varit slut. jag hade hellre haft en som håller länge och därför vill jag ha en lite dyrare.

Men jag ska erkänna att hade jag betalt själv så hade det slutat runt 1800kr, denna kostar även 1700kr på netonnet så hon kommer inte få köpa den genom onoff även om hon vill :)

mvh
Anders
Eftersom vi har katt så har vi alltid haft bra dammsugare. Kan rekommendera Nilfisk King! Kostar iofs kring 3500:- men e värd varenda krona om man vill ha rejält sug i röret. För det är sugeffekten som e det viktiga; inte motors watt..

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Pliind
vi hade nån Miele dammsugare med nå tass avtryck på, den gick inte på nå 3 lökar inte! och den sög upp allt hundhår mycket fint! :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Matz: På papperet så har Nilfisk King lika sugeffekt som den där, 500W.

Sen vill jag minnas att det är mycket svårt att få tag på påsar till din sugare om man inte flörtar in sig rejält hos personalen ;) (internskämt)

mvh
Anders
av matzen10
Brainded skrev:Matz: På papperet så har Nilfisk King lika sugeffekt som den där, 500W.

Sen vill jag minnas att det är mycket svårt att få tag på påsar till din sugare om man inte flörtar in sig rejält hos personalen ;) (internskämt)

mvh
Anders
haha..Hade glömt det där ;-)
Men man blir pinsamt påmind då och då..

Sweeman: Jo det skiljer nog kanske en del annat än tassavtrycket. Men Miele e säkert bra det med!! Huvudsaken man blir nöjd! Jag minns en gammal rackare vi hade, den sög in där framme och spottade ut allt där bak! :-) Enda fördelen var att svärfar höll sig borta, allergisk som han är, hehe..

--> Matz
av Addekarlsson
Vill ändra min tidigare önskan om julklapp. En uppsättning bromsskivor är inte aktuell längre, för såna har jag fått tag på nu. :D

Så nu vill jag ha en komplett gummilistsats till alla dörrar/fönster istället. :D

Mvh/ Adde
av *pettson*
tja.. vad önskar man... Jo jag önskar väl att min motor kommer att gå riktigt fint.
Bygger nämligen en till bilen. Har lagt ned så många timmar nu på innehållet och på att bygga om oljekyl och utseendet på den. Konstaterar torrt att även om man använder en bra stomme till bra pris så kostar det pengar trots kontakter. MEN det är det värt.
Att konstatera att det är ett block som är honat. Nya ringar, nya vevstakar från parner, nya lager i hela motorn, fräst vevhusventilation, lackat block i laserblått, annat oljetråg från 2002 inkl pickupen och splitt ny oljekylare (modellen som sitter på tråget), nya rör och slangar till det. Ett 16T som gått 1500 mil inhandlades som kompletterades med 7:ans vinklade avgashus, samt då att jag precis innan byggt ett 3" system komplett med metallisk sportkat. Topplocket är lite masserat i garaget och har fått maskinslipade ventiler samt handslipats in i toppen (sätena såg så bra ut att jag inte mirafräste). Naturligtvis nya tätningar och en lack av toppen (grafitgrå) Sen som bonus på det så är det nya tryckare i den..
Vi får hoppas den kommer att bli riktigt, riktigt bra..
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Jag har redan fått en mycket bra julklapp, nämligen ett jobb (efter att ha gått arbetslös i nästan 5 år).

Men om jag skulle önska mig en fysisk julklapp får det väl bli en ny mobiltelefon. Min nuvarande har fått lite hyss för sig efter ha blivit rejält blöt i början av året.

/Håkan
av *pettson*
GT-mannen skrev:Jag har redan fått en mycket bra julklapp, nämligen ett jobb (efter att ha gått arbetslös i nästan 5 år).

Men om jag skulle önska mig en fysisk julklapp får det väl bli en ny mobiltelefon. Min nuvarande har fått lite hyss för sig efter ha blivit rejält blöt i början av året.

/Håkan
Ett jobb idag är ingen dålig julklapp..
Min förra trevliga present var att när vi bytte regering blev jag arbetslös. Eftersom dom höll käften om vad som skulle hända med alla utbildningar för arbetslösa, samt att dom höll inne både utbetalningar och vägrade ta ut nya elever trots avtal. Resultatet är idag att jag fick gå hem och skolan höll på att duka under. Så ett jobb är absolut ingen dålig julklapp.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]