Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70N04
Har fått nya bilen nu V70II 2.4D. Men i samma veva la sätesvärmaren av i förarstolen på frugans V70N -04. Säkring hel. Ngn som vet om det är svårt att byta ut "mattan" i sitsen för jag tror att det är den som pajat?
av Kena
Sök reda på felet ovh åtgärda det, kan lika gärna vara brytaren.
av Mayhem
Kolla kontakten under stolen. Den hade smält lite på tjejens v70 så det blev glappkontakt. Enkla fel är alltid uppskattade :)
av uuno_san
Lånar tråden lite..
Jag har det motsatta problemet... Efter ett tag känns det i benet att det börjar bli riktigt varmt, bränner nästan hål på brallorna..
O detta är bara på vänster sida av stolen..

Antagligen brinner väl hela stolen upp snart.. Nån som vet nåt billigt sätt att fixa det på? Riva av klädseln eller köpa ny stol??

Tacksam för svar..
av Marbas
uuno_san skrev:Lånar tråden lite..
Jag har det motsatta problemet... Efter ett tag känns det i benet att det börjar bli riktigt varmt, bränner nästan hål på brallorna..
O detta är bara på vänster sida av stolen..

Antagligen brinner väl hela stolen upp snart.. Nån som vet nåt billigt sätt att fixa det på? Riva av klädseln eller köpa ny stol??

Tacksam för svar..
Det går att ändra parametrarna för hur varm stolen ska bli. Kör in till en volvoverkstad så fixar dem det.
av finnepower
Eller så sätter du på sätesvärmare på de andra läget :wink:

eller stänger av den helt o hållet.
Användarvisningsbild
av P1800
Om det bara blir varmt på den ena sidan så skulle jag misstänka kortslutning i den kalla delen. Det innebär att strömmen ökar och effekten per längdenhet värmeslinga blir mycket större. Antag att halva kretsen korsluts, då blir effekten den dubbla på halva ytan dvs fyra gånger så varmt. Risken för brand eller i varje fall en riktigt dyr reparation av stoppning och klädsel är uppenbar!

Jag skulle inte använda värmaren alls innan felet är utrett!
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]