Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
mf135 skrev:OK, det fanns bra skivor förr men vad säger ni om att man kan få sandstänk om bilen står på underlag med sandkorn i när det regnar? Jag tycker det låter som de vanliga sagor man får ibland om man klagar och dom inte vet vad det uppenbara felet bror på. Är man envis och vill ha det fixat så blir det en "egenskap" efter ett tag och ska alltså vara så. Jag förstår att det är svårt när man byter personal ofta så någon erfarenhet byggs inte upp men va katten det är ju ingen billig bil :mad:
Ja, bilen ska klara normal körning, känner igen typen av förklaring.... samtidigt kan ju kunder ibland hänga upp sig på mindre saker
av mf135
Kanske är så. Jag är bortskämd med BMWn som efter 13000 mil o 10 år har jattefina orginalskivor runt om . Jag har bytt alla belägg en gång till Brembo. Den har stått på samma underlag så Volvos förklaring ger jag inte mycket för.
av mf135
Ja, bilen ska klara normal körning, känner igen typen av förklaring.... samtidigt kan ju kunder ibland hänga upp sig på mindre saker[/quote]

Det var Volvos egen service som anmärkte, inte jag
av mf135
Ja man får inte vara för känslig som Volvoägare, allt kan ju inte fungera samtidigt :-)
av perhall
mf135 skrev:Ja man får inte vara för känslig som Volvoägare, allt kan ju inte fungera samtidigt :-)
Jag tror samma sak skulle kunna sägas om tyska premiumbilar med sexcylindriga dieselmotorer...
av mf135
Måhända det, det servicen som har såna problem hos Volvo. Jag är trött på alla undanflykter och uppenbart tokiga svar.
av Lobocut
askeladden635 skrev: mån 09 mar 2020, 10:15 Har en XC60 T8 -19. Upptäckte igår att bromsskivorna runt om är ordentligt rostiga, någon som haft motsvarande?

Lägg upp lite bilder så vi får se.
av least
Bromsskivorna rostar mycket snabbt vid fuktigt väder, och om bilen står still utan att skivorna värms upp.
Men, rosten försvinner så fort du åker en längre sträcka och även använder bromsen.

Bromsskivorna är inte tillverkade av rosttrögt material, det är klassisk blötjärn.

Visa lite bilder på hur skivorna ser ut.
Användarvisningsbild
av Erik Å
least skrev: ons 08 jun 2022, 10:22 Bromsskivorna rostar mycket snabbt vid fuktigt väder..
Och ännu snabbare när de utsätta för kombinationen salt och fukt :-D
Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Ok då.. Volvo Trollhättan gjorde ett fa[…]

Motorproblem

Att motorlampan blinkar när motorn går […]