- mån 06 jun 2022, 07:45
#1501419
De bilar jag spolat underredet på har rostat än värre (v50 och första v70).
Mitt tips är att gå direkt till typ dinitrol, tectyl eller liknande. Det kostar ganska mkt pengar, så bli inte allt för överraskad.
Som alternativ kan du söka upp någon som använder lanolin, men då får du göra det oftare istället.
Att byta oljan i lådan är egentligen inte speciellt svårt.
Hissa, lossa plast, lossa påfyllningsplugg, lossa nivåplugg, lossa nivåröret, tappa ut i uppsamlingskärl, mät upp det du tappat ur, häll i lika mycket.
Men, har du kört 1900 mil med bilen sedan 2018 (-17 kanske om den var tidig) kommer du inte behöva göra något av det här. Sånt här kan vara avgörande efter typ 30 000 mil, och dit har du långt.
Mitt tips är att gå direkt till typ dinitrol, tectyl eller liknande. Det kostar ganska mkt pengar, så bli inte allt för överraskad.
Som alternativ kan du söka upp någon som använder lanolin, men då får du göra det oftare istället.
Att byta oljan i lådan är egentligen inte speciellt svårt.
Hissa, lossa plast, lossa påfyllningsplugg, lossa nivåplugg, lossa nivåröret, tappa ut i uppsamlingskärl, mät upp det du tappat ur, häll i lika mycket.
Men, har du kört 1900 mil med bilen sedan 2018 (-17 kanske om den var tidig) kommer du inte behöva göra något av det här. Sånt här kan vara avgörande efter typ 30 000 mil, och dit har du långt.